۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۳۴

حجت الاسلام میرعمادی:

روحانیت پرچمدارانقلاب اسلامی/توطئه های دشمن به برکت ولایت خنثی شد

روحانیت پرچمدارانقلاب اسلامی/توطئه های دشمن به برکت ولایت خنثی شد

دورود - نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه روحانیون پرچمدار انقلاب اسلامی بودند، گفت: اگر در جریان توطئه های مختلف دشمنان آسیب ندیدیم به خاطر نعمت ولایت فقیه بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی ظهر چهارشنبه در نخستین یادواره شهدای روحانی و طلبه شرق استان لرستان در سخنانی مهم ترین وظیفه آحاد مردم و مسئولان را زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا دانست و بیان داشت: شهدا با تبعیت از ولایت جان خود را در راه خدا دادند و جانفشانی شهدا نشان می دهد که در جبهه ولایت نیاز به ایثار و ایستادگی است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه امروز وظیفه ما این است که قدر شهدا را بدانیم و در راه ولایتمداری ثابت قدم بمانیم، تصریح کرد: شهدا مایه بصیرت بوده و برای جوانان ما بهترین الگو هستند.

روحانیت در هدایت مردم و رهبری مبارزات انقلابی پیشگام بوده است

وی همچنین با اشاره به نقش روحانیون در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیان داشت: روحانیون پرچمدار این نهضت اسلامی بودند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد ادامه داد: روحانیت همواره در هدایت مردم و رهبری مبارزات انقلابی در طول تاریخ پیشگام بوده و نقش مهمی داشته اند.

وی با بیان اینکه در جریان انقلاب اسلامی روحانیت هدایت و رهبری جامعه را به عهده داشته است، افزود: همچنین روحانیت در دوران دفاع مقدس چه به عنوان تبلیغ و چه به عنوان رزم در جبهه ها حضور داشته اند.

تقدیم ۵۵ شهید روحانی و طلبه در لرستان

حجت الاسلام میرعمادی به نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: یکی از نقش های روحانیت در جبهه ها نقش تبلیغی بوده است به طوریکه ضمن حفظ فضای معنوی، در راستای تقویت روحیه رزمندگان تلاش می کردند.

وی با اشاره به همراهی روحانیت با رزمندگان و دلگرمی دادن به آنها بیان داشت: همچنین تعداد زیادی از روحانیون و طلاب در خطوط مقدم جبهه حاضر و شهید نیز شده اند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به ۵۵ شهید روحانی و طلبه لرستانی افزود: در میان این افراد، شهدای شاخصی مانند شهید قنوتی، شهید مبشر، شهیدان رحیمی و ... حضور دارند.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به روحانیون شهید استان لرستان، یادآور شد: هر کدام از این شهدا مانند ستارگانی هستند که نور افشانی کرده و در مقابل ظلم و ستم استکبار مقاومت کرده اند.

احیای ارزش ها از مهمترین تاثیرات انقلاب اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره دستاوردهای انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف اظهار داشت: وقوع انقلاب اسلامی ایران تنها برای تغییر قدرت نبود بلکه این انقلاب یک جریان فکری برخاسته از دین مبین اسلام است که این جریان فکری امروز در همه دنیا رواج پیدا کرده است.

وی وجود رهبری عادل، شجاع، مدیر، مدبر و باتقوا را از دیگر ویژگی های انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: داشتن مردمی آگاه، بابصیرت، هوشمند، دارای روحیه قوی و با انگیزه الهی و همچنین استکبار ستیزی، عدالت خواهی و تکیه بر معنویت از دیگر ویژگی های این انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد احیای ارزش ها را از مهمترین تاثیرات انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران همواره بر حفظ ارزش ها و تکیه بر آنها اصرار داشته بطوریکه در طول این ۳۶ سال و با تکیه بر این ارزش ها و اصل ولایت فقیه توانسته است پرچمدار حفظ ارزش ها در تمام دنیا باشد است.

حجت الاسلام میرعمادی عنوان کرد: افزایش آگاهی های دینی مردم را از دیگر برکات انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: افزایش تهدیدها، تحریم ها، توطئه ها، ترورها و ده ها جنایتی که دشمنان علیه انقلاب اسلامی انجام می دهند نشان از روند رو به رشد و اقتدار روز افزون انقلاب اسلامی ایران دارد.

نقش ولایت فقیه در خنثی سازی توطئه های دشمنان

وی در ادامه سخنان خود وجود "ولایت" را سرمایه عظیمی برای جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت: در سایه ولایت همه چیز ارزش و بها پیدا می کند و کشور ایران اعتبار، ارزش و پیشرفت خود را در سایه سرمایه ولایت به دست آورده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به نقش ولایت فقیه در خنثی سازی توطئه های دشمنان یادآور شد: اگر در جریان توطئه های مختلف دشمنان اعم از ترور، تهدید، تحریم، جنگ تحمیلی و ... آسیب ندیدیم به خاطر نعمت ولایت فقیه بوده است.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به نقش ولایت فقیه و رهبری امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد: مهم ترین درس امام خمینی(ره) به ملت بزرگ ایران ایستادگی و مقاومت و نهراسیدن از تهدیدات دشمنان است.

شرط بهره مندی از نصرت الهی اخلاص و استقامت است

وی با اشاره به بهره مندی انقلاب اسلامی ایران از نصرت الهی و امدادهای غیبی گفت: وقتی امتی همراه امام و رهبر خود حرکت می کند و به الگویی برای بشریت تبدیل می شود به طور یقین خداوند متعال نیز به آن توجه دارد و جامعه از ظلمات به سوی نور و تعالی می رود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد فتح خرمشهر، ماجرای شکست آمریکا در طبس و ... را از نمونه های نصرت الهی دانست و یادآور شد: شرط بهره مندی از نصرت الهی تبعیت از ولایت، اخلاص و استقامت است.

کد خبر 2487672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha