۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۹:۵۶

آیت الله علما:

حرکت اسلامی امام چهره جدیدی از انقلاب را به جهانیان معرفی کرد

حرکت اسلامی امام چهره جدیدی از انقلاب را به جهانیان معرفی کرد

کرمانشاه - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: حرکت اسلامی امام راحل باعث شد که چهره جدیدی از انقلاب به جهانیان معرفی شود و آن انقلاب بر پایه ارزش های اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز نشست شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی در محل دانشکده علوم قرآنی شهر کرمانشاه و با حضور آیت الله شیخ مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و حجت الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور برگزار شد.

آیت الله علما در این همایش با اشاره به سابقه شکل گیری انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: مبارزات نیروهای انقلابی زیر سایه رهبری امام خمینی(ره) باعث شکل گیری نظامی شد که بر پایه قوانین اسلامی بنا شده است.

وی افزود: امام راحل با تاسی به قرآن و نهضت اسلامی که معصومین بنا نهادند، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و همین اسلامی بودن مبارزات بود که انقلاب ما را یاری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در ادامه سخنان خود اقتدار نظام و انقلاب اسلامی را ناشی از اسلامی بودن آن دانست و تصریح کرد: امام (ره) در اسلام ذوب بودند و ما نیز اگر بخواهیم ادامه دهنده راه ایشان باشیم، باید ذوب در اسلام باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تمامی افراد در جامعه اسلامی بایستی خدمت بر اساس اصول و ارزش های اسلامی را سرلوحه کار خویش قرار دهند، گفت: اگر چنین رویکردی در جامعه گسترش یابد هیچ کس نمی تواند چشم طمع به کشور و نظام ما داشته باشد.

علما همچنین در خصوص ویژگی های شخصیتی امام راحل گفت: آنچه که باعث شد است امام یک شخصیت جهانی شود و حرکت ایشان بر مبنای اسلام بود.

امام جمعه کرمانشاه گفت: در گذشته اگر انقلابی می خواست در هر کشوری به پیروزی برسد بایستی وابسته به یکی از قدرت های شرقی و یا غربی بود اما انقلاب اسلامی ایران این قانون نانوشته را باطل کرد.

وی گفت: حرکت اسلامی امام راحل باعث شد که چهره جدیدی از انقلاب به جهانیان معرفی شود و آن انقلاب بر پایه ارزش های اسلامی بود.

علما در ادامه سخنان خود همچنین به تاثیر گذاری انقلاب اسلامی ایران بر کشورهای جهان اشاره کرد و گفت: آنچه که امروز در بسیاری از کشورها به عنوان بیداری اسلامی می بینیم الگو گرفته از انقلابی است که در ایران رخ داد.

وی گفت: قدرت ایران در سطح منطقه و جهان به چنان جایگاهی رسیده است که کشورهای دیگر ایران را برای تحولات خود الگو می گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: امام خمینی (ره) و در ادامه ایشان رهبر معظم انقلاب مدبرانه کشتی انقلاب را هدایت کردند و با عنایت حضرت ولی عصر(عج) توانسته اند انقلاب را حفظ کنند.

کد خبر 2487784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha