۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۲۱:۰۶

جمشیدی عنوان کرد:

تخصیص دو میلیارد تومان برای صندوقهای خرد بانوان سرپرست خانوار

تخصیص دو میلیارد تومان برای صندوقهای خرد بانوان سرپرست خانوار

قائمشهر - مدیرکل امور بانوان و خانواده مازندران گفت: امسال بیش از دو میلیارد تومان اعتبار از صندوق مهر امام رضا برای زنان سر پرست خانوار که در صندوق های خرد روستایی فعالیت می کنند اختصاص داده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم جمشیدی شامگاه چهارشنبه در گردهمایی بزرگ زنان روستایی در روستای ملک کلا، از توابع قائمشهر اظهار کرد: زنان روستایی قشری فعال هستند که در ایام مختلفی همچون پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی، تاثیر گذار و حماسه ساز بوده اند.

مدیر کل امور بانوان استان مازندران با بیان اینکه زنان روستایی در عرصه اقتصادی هم نقش بسزایی دارند، گفت : این زنان روستایی بودند که در فعالیت های مختلف اقتصادی همپای مردان، تلاش کردند و با قاطعیت می توان ادعا کرد، توسعه اقتصادی را بدون ظرفیت و پتانسیل آنان نمی توان در نظر گرفت.

جمشیدی با ابراز خرسندی از وجود زنان تحصیل کرده در روستاها، بیان کرد: زنان روستایی امروز به تحصیلات و توسعه فرهنگ دست یافته اند واکثراین زنان با استفاده از تخصص و تحصیلات خود توانسته اند درزمینه های مختلف کارآفرینی فعالیت های خوبی داشته باشند.

مدیر کل امور بانوان استان مازندران خاطر نشان کرد: درسال اقتصاد مقاومتی می توانیم از پتانسیل های موجود، نهایت استفاده راببریم و شرایطی را برای فعالیت بیشتر زنان روستایی فراهم کنیم که از طریق فعالیت و کارو تلاششان، انرژی های بلقوه به انرژی های بالفعل درجامعه تبدیل شود.

جمشیدی وجود صندق های خرد روستایی را در روستا ها بسیار مفید دانست وتأکید کرد : وجود این صندوقها موجب تجمیع منابع مالی بانوان در جامعه روستایی واشتغال زایی و در مقابل، هماهنگی وتعادل بین محیط کار و زندگی می شود.

وی با بیان اینکه  مازندران در تشکیل صندق های خرد روستایی در سطح کشور پیشگام است، اظهار کرد: در این راستا جهت همکاری فی مابین، توافقی با صندوق مهر امام رضا استان مازندران انجام شد.

این مسئول از وجود۳۵صندوق خرد روستایی در شهرستان قائمشهرخبر داد و گفت : عمده فعالیت این صندوق هابا توجه به شرایط زندگی مردم قائمشهر شامل صنایع دستی و مواد غذایی است.

وی همچنین در ادامه بیان کرد: در راستای برنامه های دهه مبارک فجر تاکنون ۱۲۰۰برنامه در سطح استان اعم از نقاط شهری و روستایی برنامه ریزی شده است که در حوزه های مختلف مانند تکریم خانواده، حمایت از زنان سرپرست خانوار و جشنواره ها در این ایام برگزار می شود.

کد خبر 2487836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha