۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۲۰:۵۷

ساداتی:

۳۴۰۰ خانوار نکایی مشمول دریافت مستمری هستند

۳۴۰۰ خانوار نکایی مشمول دریافت مستمری هستند

نکا - رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نکا با بیان اینکه هفت هزار و۱۷۹ مددجو تحت حمایت کمیته امداد شهرستان هستند، افزود: سه هزار و۴۴۰ خانوار ماهیانه یک میلیارد و۶۰۰ میلیون تومان مستمری می گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا ساداتی عصر چهارشنبه در حاشیه افتتاح طرح های تولیدی و اشتغال زایی کمیته امداد نکا توجه ویژه به محرومین و مددجویان را از جمله ویژگی های بارژ امام راحل برشمرد که بعد از ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز هم این نگاه توسط مسئولین و سایر دولتمردان تداوم یافته است.

وی با اشاره تحقق اعتبارات مددجویان افزود: در بخش اشتغال در سال جاری پنج میلیارد ریال از محل غیر مصوب به کمیته امداد کمک رسانی شده و همچنین از طریق صندوق مهر یک میلیارد و پنجاه میلیون ریال به خانواده های تحت حمایت معرفی و از جمله عملکردهای ویژه شهرستان در سال جاری محسوب شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی نکا گفت: مقرر شد در سال جاری ۳۹۴ طرح  با اعتبار بیش از سه میلیارد ریال به اجرا درآید که خوشبختانه در حال حاضر موفق به اجرای ۳۶۱ طرح اشتغال زایی وزخودکفایی در این شهرستان شدیم.

ساداتی اضافه کرد: این ۳۶۱ طرح با اعتبار ۴۷ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال اجرا و قابل افتتاح است که این دو طرح اشتغال زایی تولید مرغ گوشتی در وریجی محله و زرندین سفلی از نمونه های بارز طرح های اجرایی امداد است.

وی با اشاره به طرح تولیدی و اشتغالزایی مرغ گوشتی در زرندین سفلی بیان داشت: در ابتدا این طرح توسط سه خواهر سرپرست خانوار به صورت سنتی صورت می گرفت که با حمایت امداد از محل طرح توسعه ملی به بانک سپه معرفی شدند و با هزینه ۸۰۰ میلیون ریال این طرح را در مسیر بهره برداری قرار دادند.

این مقام مسئول همت بانوان سرپرست خانوار را همتی والا وحائز اهمیت دانست چرا که با اجرای این طرح زمینه اشتغال مددجویان دیگر را فراهم کرده و به عنوان بانوان الگو و این طرح به عنوان پایلوت در سطح استان شناخته می شود.

ساداتی با بیان اینکه هفت هزار و۱۷۹ مددجو تحت حمایت کمیته امداد شهرستان نکا هستند افزود: سه هزار و۴۴۰ خانوار ماهیانه یک میلیارد و۶۰۰ میلیون تومان مشمول دریافت مستمری از سوی امداد شهرستان می باشند همچنین  یکهزار و۵۶۱ حامی طرح اکرام حمایت ۳۳۰ یتیم را برعهده دارند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی نکا  اضافه کرد: تا سال ۹۳  امسال ۲۳۷ نفر از مددجویان شهرستان شهرستان از وام کارگشایی امداد بهرمند شدند که در این راستا  ۴۸ خانوار از محل داخلی امداد توانستند وام اشتغال زایی دریافت کنند.

ساداتی در پایان با اشاره به توجه ویژه دولت به بانوان سرپرست خانوار خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید با نگاه ویژه و معطوف تر رسیدگی به مددجویان بالاخص بانوان سرپرست را در دستور کار خود قرار می دهد لذا در این امور همت و اراده بانوان و سرپرستان خانوار در بخش اشتغال باید دو چندان شود تا دیگر شاهد هیچ مددجوی بیکار در سطح شهرستان نباشیم.

کد خبر 2487847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha