۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۲۱:۴۳

نریمان در افتتاح مسکن مهر پرند:

100 واحد آماده در انتظار انشعاب آب/ دستگاه های خدماتی همکاری کنند

100 واحد آماده در انتظار انشعاب آب/ دستگاه های خدماتی همکاری کنند

رباط کریم - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دستگاه های خدماتی مکلفند با پروژه مسکن مهر همکاری کنند اما متاسفانه عمده مشکلات ما در حوزه آب و گاز است و موجب شده تا پیمانکاران نتوانند به تعهد خود عمل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن نریمان بعداز ظهر امروز در مراسم افتتاح هزار و 114 واحد مسکونی از پروژهای مسکن مهر شهر جدید پرند اظهار داشت : افرادی که بطور خواسته و یا ناخواسته آنهم فریبکارانه عده ای را به تحصن در مقابل مجلس شورای اسلامی و دیگر نهادهای دولتی تحریک می  کنند بدانند که دولت در خصوص پروژه های مسکن مهر هیچ گونه وظیفه ای ندارد و تنها ناظر بر عملکرد سازندگان و متولیان این پروژه ها است.

دولت در حوزه مسکن مهر صرفا وظیفه نظارتی دارد

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مسکن مهر مربوط به دولت گذشته بوده و دولت یازدهم تنها وارث مشکلات آن است، ریالی بودجه دولتی برای این امر مصوب نشده و تنها تسهیلات بانکی برای متقاضیان این پروژه ها تعریف شده که با توجه ویژه دولت تدبیر و امید و با در نظر گرفتن شرایط موجود 50 میلیون ریال به تسهیلات 250 میلیونی اضافه شد تا هر چه سریعتر این پروژه ها به اتمام برسند.

این مسئول جلوگیری از ضایع شدن حقوق حقه متقاضیان از پیمانکاران را وظیفه دولت دانست و گفت: ما تحت هیچ شرایطی نمی توانیم منابع آورده مردم را در راه های دیگر هزینه کنیم اما متاسفانه در برخی موارد مشاهده شده که با منابع مردمی اقدام به ساخت جاده، تونل و پل شده که دولت در اینگونه مواقع به وظایف نظارتی خود جامعه عمل پوشانده است.

دستگاه های خدمات رسان با پروژه مسکن مهر همکاری کنند

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه تاکنون هیچ قراردادی با پیمانکاران ساخت مسکن مهر نداشته ایم، افزود: دولت تدبیر و امید صرفا تعهدات دولت گذشته را نسبت به متقاضیان مسکن مهر انجام می دهد و تاکنون هیچ قراردادی با پیمانکاران این پروژه ها نداشته است.

نریمان در ادامه با اشاره به نقش و وظایف دیگر نهادهای مرتبط با ساخت مسکن مهر خاطرنشان کرد: قانون به صراحت تمامی دستگاه های خدمات رسان از جمله آب، برق، گاز و... را مکلف دانسته تا با پروژه مسکن مهر همسو  گام بردارند اما متاسفانه ما هم اکنون عمده مشکلات مسکن مهر را  در حوزه آب و فاضلاب و گاز شهری می دانیم چرا که عدم همکاری آنان منجر  شده تا پیمانکاران مربوطه نتوانند به موقع به تعهد خود عمل کنند.

100 واحد مسکونی آماده تحویل در انتظار انشعاب آب بسر می برد

وی ادامه داد: در بحث مسکن مهر تنها شرکت عمران مسئول نیست، در بخشنامه های صادره دولت تمامی نهادها را موظف کرده تا همکاری لازم را داشته باشند اما متاسفانه هم اکنون 100 واحد مسکونی آماده تحویل در انتظار واگذاری انشعاب آب بسر می برند در صورتیکه کل هزینه های انشعاب آب بر اساس قراردادها پرداخت شده و شرکت آب و فاضلاب موظف به اجرای تعهد خود در قبال متقاضیان مسکن مهر است.

این مسئول تصریح کرد: ما در حوزه آب خارج از وظایف خود ضمن پرداخت حق انشعاب، میلیارد ها ریال هزینه انتقال آب را از سدهای اطراف تهران را متقبل شدیم اما با این وجود شرکت آب و فاضلاب توقعات دیگری دارد که این امر نیازمند توجه وزیر نیرو است.

دلیل اصلی عقب ماندگی در تحویل واحدها، عدم پرداخت مبالغ متقاضیان مسکن مهر است

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به دیگر علل عقب ماندگی در تحویل منازل به متقاضیان پرداخت و گفت: در اکثر مناطق کشور عدم تعهد متقاضیان به تعهدات خود، پیمانکاران را با چالش جدی مواجه ساخته است که این امر نیازمند همکاری متقاضیان مسکن مهر نیز هست.

وی متذکر شد: دولت پیشین بر اساس قرارداد منعقده با پیمانکاران باید تا 12 اسفند سال گذشته تمامی پروژه ها را تحویل می داد و عمده ترین دلیل تحقق نیافتن این وعده، عدم پرداخت مبالغ  متقاضیان مسکن مهر بوده است.

کد خبر 2487868

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha