۱۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۰۹

استوار آذر:

دولت ساماندهی تعطیلات رسمی را در دستور کار قرار داده است

دولت ساماندهی تعطیلات رسمی را در دستور کار قرار داده است

تبریز - مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی گفت: ساماندهی تعطیلات رسمی از جمله مواردی است که دولت در پی اجرایی کردن آن است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن استوار آذر ظهر پنج شنبه در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان اظهار داشت: ساماندهی تعطیلات رسمی از مواردی است که دولت تاکید بالایی بر روی آن دارد تا بدین وسیله میزان کار مفید در ادارات و دستگاه های اجرایی بالا رود که کارشناسان مختلفی در حال بررسی این موضوع هستند.

وی ادامه داد: با وجود ادعای برخی از افراد که ایران را دارای تعطیلی رسمی بالایی می دانند اما واقعیت این است که آمار ۷۵ روز تعطیل رسمی ایران در مقایسه با برخی کشورها بسیار کم است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی افزود: اما دلیل اینکه کشور ایران را دارای تعطیلی زیاد می دانیم تعطیلی های نیمه پنهانی است که در آن وجود دارد که سبب می شود ۷۵ روز تعطیل رسمی تبدیل به ۱۱۰ روز تعطیلات شود.

استوارآذر با اشاره به اینکه پیشنهادی در این خصوص از سوی دولت مطرح شده است، گفت: طی این پیشنهاد پنج شنبه های آخر هفته در نیمه اول سال در کل کشور و پنج شنبه های تمام سال در کلانشهرها تعطیل می شود که البته این موضوع با رعایت ۴۴ ساعت کاری در هفته به انجام می رسد و در این پیشنهاد در مجموع ۱۱۲ روز تعطیل رسمی ارائه شده است که این امر زمینه تعطیلی پنهانی در ادارات و دستگاه ها را از بین می برد.

کد خبر 2488204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha