۱۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۰۶

هاشمی:

مشکل افت فشار آب در شهرستان نیمروز رفع می شود

مشکل افت فشار آب در شهرستان نیمروز رفع می شود

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مشکل افت فشار در شهرستان نیمروز باید تا قبل از فرا رسیدن فصل گرما رفع، تا مردم بتوانند در رفاه و آرامش بیشتری زندگی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اوسط هاشمی صبح امروز در دیدار با مردم، طوایف و قبال شهرستان نیمروز اظهار داشت: برای رفع این مشکل اعتبار هفت میلیاردی در نظر گرفته شده بود که تا کنون ۷۰ درصد آن انجام شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با اتمام ۳۰ درصد باقی مانده طرح که تنها یک میلیارد اعتبار دیگر نیاز دارد و این هم از سوی استانداری تامین شده، دیگر شاهد دغدغه های مردم این خطه در زمینه کمبود آب یا افت فشار آب شبکه لوله کشی نباشیم.

نماینده علی دولت در سیستان و بلوچستان بیان کرد: با نگاه بلند می توان استان راهبردی سیستان و بلوچستان را به توسعه پایدار و همه جانبه رساند.

هاشمی با بیان اینکه انسان سالم و پویا توسعه می آورد، بیان کرد: توسعه بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست و تحقق توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بر توسعه روابط اقوام مختلف بستگی دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به نیاز این شهرستان به ایجاد مصلی نیز اضافه کرد: برای تکمیل مصلی نیمروز نیز از محل اعتبارات استانی ۵۰۰ میلیون تومان به این طرح اختصاص پیدا کرده است.

وی توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی را با توجه به شرایط خشکسالی حاکم بر منطقه و مرزی بودن آن مهم و امری ضروری دانست و گفت: باید به منظور افزایش امید در بین مردم، تزریق نشاط به جامعه و مبارزه با تهدید ها و پیامدهای مرز اماکن فرهنگی و ورزشی را به بهترین شکل توسعه دهیم.

هاشمی گفت: به منظور پیش برد این اهداف نیز برای کمک به فضاهای ورزشی و فرهنگی ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد که امید است بتواند نقش بسزایی در رفع نیاز منطقه داشته باشد.

استاندار ایجاد مرکز کنترل بیماری های ریوی را از دیگر نیازهای منطقه دانست و گفت: ایجاد این مرکز با توجه به پدیده توفان شن که خشکسالی حاکم بر منطقه از نیازهای ضروری است که با جدیت در دستور کار قرار دارد.

دیدار با معتمدان، جوانان، ریش سفیدان و روسای طوایف، افتتاح بیمارستان ۵۵ تختخوابی تامین اجتماعی زابل و افتتاح طرح عملیات آبیاری با لوله و تحت فشار قطره ای ۴۶ هزار هکتار سیستان از مهم ترین برنامه های سفر سه روزه استاندار سیستان و بلوچستان به منطقه سیستان است.

این سفر، دومین سفر استاندار سیستان و بلوچستان به منطقه سیستان طی یک هفته اخیر است که پس از برگزاری همایش با شکوه روز جهانی تالاب ها در سیستان، در حال انجام است.

منطقه سیستان با جمعیت بیش از ۳۵۰ هزار نفری دارای پنج شهرستان زهک، زابل، هیرمند، نیمروز و هامون و ۹۹۴ روستا است.

کد خبر 2488608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha