۱۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۵۱

اتمام ساخت ضریح جدید حرم حضرت عباس(ع) بزودی

اتمام ساخت ضریح جدید حرم حضرت عباس(ع) بزودی

ساخت ضریح جدید حرم عباسی که در مراحل مونتاژ قطعات بر روی سازه ضریح چوبی قرار دارد، بزودی به پایان می رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ضریح جدید از ۱۴ دهانه تشکیل شده و یکی از نوآوری های صورت گرفته در روی ضریح جدید در مقایسه با سایر ضریح ها، نحوه نصب پنجره ها است.

پروژه ساخت ضریح جدید بارگاه مطهر حضرت عباس(ع) برای اولین بار در سطح عتبات عالیات عراق در داخل عراق و به دست هنرمندان عراقی ساخته می شود.

دقت و تکنولوژی بکار رفته در ساخت این ضریح برای اولین بار در ساخت ضریح نه فقط در عراق بلکه در تمام کشورهای صاحب سبک در ساخت ضریح بکار گرفته شده است.

هر پنجره(دهانه) از این ضریح از ۲۳۸ کره، ۳۶ نیم کره، ۵۰۱ عدد دستگیره به ارتفاع ۲۳ ردیف و عرض ۱۲ ستون از این کره ها ساخته شده و ضخامت هر یک از آنها سه میلیمتر است.

ضخامت هر یک از دستگیره های ساخته شده برای این ضریح شش میلیمتر بوده و این ضریح در مجموع شش هزار و ۵۰۰ دستگیره دارد که همگی از نقره با عیار ۹۹۹ با دو درصد طلا ساخته شده است.

تولیت حرم مطهر، عمر ضریح کنونی را بیش از ۴۰ سال اعلام کرد و افزود: با توجه به قدمت ضریح کنونی و آسیب های وارده به این ضریح و عدم کفایت مرمت های صورت گرفته، تصمیم بر ساخت ضریحی جدید با همان طراحی و ویژگی های ضریح کنونی گرفته شد.

«سیداحمد الصافی» گفت: این ضریح با مشارکت تمامی زایران بواسطه نذورات و هدایای تقدیم شده به حرم مطهر در حال ساخت است، بطوریکه امروز شیعیان عراقی، ایرانی، هندی، پاکستانی و ساکنان کشورهای حوزه خلیج فارس و سایر کشورهای جهان در ساخت این ضریح سهیم هستند.

ضریح کنونی مرقد مطهر حضرت قمر بنی هاشم(ع) با بودجه مرجع وقت جهان تشیع مرحوم آیت الله «سیدمحسن حکیم» در شهر اصفهان ساخته شد و در آذر سال ۱۳۴۲ هجری شمسی به عراق جهت نصب منتقل شد.

کد خبر 2489371

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha