۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۰۵

زاهدی:

باور مدیران دستگاه های اجرایی به نخبگان موجب توسعه کردستان می شود

باور مدیران دستگاه های اجرایی به نخبگان موجب توسعه کردستان می شود

سنندج- استاندار کردستان گفت: مدیران دستگاه های اجرایی اگر توانمندی علمی و تولیدی نخبگان و جوانان تحصیل کرده استان را باور کنند شاهد تحقق توسعه در این استان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی شامگاه شنبه در نشستی که به منظور رونمایی از محصولات چهار واحد فناور مستقر در پارک علم و فناوری کردستان به مناسبت دهه مبارک فجر و سالگرد تاسیس پارک علم و فناوری در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، گفت: در این برهه کنونی توسعه از حالت سنتی خارج شده است.

وی عنوان کرد: اگر در گذشته توسعه جوامع وابسته به منابع زیرزمینی، مالی، زمین و غیره بود امروز بیشتر با دانش و علم مرتبط است.

وی با اشاره به اینکه در دوره ای وسعت سرزمین و منابع مالی مولفه قدرت یک کشور محسوب می شد، اظهارداشت: امروزه منابع قدرت کشورها تغییر یافته است و در جوامعی که تولید علم آنها بیشتر توسعه هم بیشتر باشد از قدرت بیشتری هم برخوردار است.

استاندار کردستان ادامه داد: در شرایط کنونی آنچه برای توسعه استان حائز اهمیت است توجه ویژه به تولید دانش است.

زاهدی با اشاره به اینکه کارشناسان اقتصادی یکی از مزیت های استان را عقب ماندگی آن مطرح کردند، بیان کرد: استان هایی که در گذشته توسعه پیدا کردند امروز با نواقص و مشکلات زیادی روبه رو هستند و می توان با کسب تجربه و آگاهی از این نواقص توسعه استان را به خوبی پیش برد.

وی با بیان اینکه کردستان ظرفیت پرداختن به مسائل و موارد دانش بنیان را دارد، گفت: معتقدم برای توسعه استان باید گام های بلندی برداشته شود.

زاهدی بیان کرد: در حال حاضر از استان های توسعه یافته کشور ۲۵ سال عقب تر هستیم و اگر مساوی با آنها در راستای توسعه حرکت کنیم بی شک همچنان از آنها عقب می مانیم لذا باید با سرعت بیشتر و گام های بلندتر در این راستا اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه نخبگان و جوانان تحصیل کرده استان از خودباوری و اعتماد به نفس خوبی برخوردارند، اظهار داشت: مدیران استان هم باید توانمندی علمی و تولیدی نخبگان و جوانان تحصیل کرده استان را باور کنند.

وی ادامه داد: باور مدیران دستگاه های اجرایی استان به توانمندی نخبگان موجب کمک به شکوفایی و بارورشدن استعدادهای آنها می شود.

استاندار کردستان یکی از مشکلات جدی شرکت های تولیدی استان را بازاریابی در خارج استان ذکر کرد و افزود: برای کارآفرینان دوره های آموزشی بازاریابی در استان برگزار یا اقدام به تاسیس شرکت های بازاریاب شود.

زاهدی با اشاره به اینکه باید ظرفیت ها و توانمندی های استان در سطح ملی و بین المللی را به خوبی معرفی کنیم، عنوان کرد: یکی از بهترین راه های شناساندن ظرفیت های استان برگزاری کنفرانس های بین المللی توسط دانشگاه های استان است.

وی ادامه داد: سال آینده دو کنفرانس علمی  شامل کنفرانس بین المللی سکونتگاه های فقیرنشین و ژئو پلیتیک در دانشگاه کردستان برگزار می شود.

وی در ارتباط با مشکلی که از لحاظ پرداخت با تاخیر اعتبارات صندوق توسعه ملی به متقاضیان از سوی بانک ها وجود دارد، گفت: از سال آینده صندوق توسعه ملی به هر میزان که بانک ها دیرتر اعتبارات را در اختیار متقاضیان قرار دهد به همان میزان بهره آن را از بانک ها طلب می کند.

کد خبر 2489728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha