۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۵۰

معاون رئیس جمهور:

گردشگری طبیعی را نه تنها در آشوراده که در کل کشور حمایت می کنیم

گردشگری طبیعی را نه تنها در آشوراده که در کل کشور حمایت می کنیم

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در واکنش به اعتراض دوستداران محیط زیست به واگذاری آشوراده برای طرح های گردشگری، گفت: گردشگری طبیعی را نه تنها در آشوراده که در کل کشور دنبال و حمایت می کنیم.

دکتر معصومه ابتکار در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: سیاست سازمان محیط زیست در قبال آشوراده کاملا مشخص است و این سیاست ها روز گذشته توسط معاون محیط طبیعی سازمان به معترضان طرح واگذاری بخش هایی از جزیره آشوراه به گردشگری طبیعی به طور کامل برای چندمین بار توضیح داده شده است.

به گفته وی، گردشگری طبیعی در جزیره آشوراده در چارچوب قوانین و مقررات و استاندارد های زیست محیطی اجرا می شود.

رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: متخصصان، کارشناسان و فعالان محیط زیست اطمینان داشته باشند که خارج از سیاست های سازمان محیط زیست که همانا حفاظت از محیط زیست و طبیعت منطقه و حیات وحش آن است اتفاقی در اشوراده نمی افتد.

ابتکار اظهار داشت: اما در چارچوب استانداردهای زیست محیطی نه تنها در آشوراده که در کل کشور طرح های گرشگری طبیعی را دنبال خواهیم کرد.

آشوراده

به گزارش مهر، اوائل هفته جاری فعالان محیط‌ زیست در پارک پردیسان با در دست گرفتن پلاکاردهایی سعی داشتندبالاترین مقام سازمان حفاظت محیط‌زیست را به لغو تفاهمنامه‌ای مجاب کنند که بنا به اعتقاد کارشناسان و صاحب‌نظران محیط‌زیست جز نابودی یکی از مهم‌ترین ذخیره‌گاه‌های زیستکره پیامد دیگری ندارد. پیش از آن در خصوص واگذاری آشوراده  همايشی با حضور ده‌ها استاد، كارشناس و فعال محيط‌زيست در پارك نظامي‌گنجوي برگزار شد. هدف از برگزاري اين همايش اعتراض به تفاهمنامه‌اي بود كه براساس آن قرار است جزيره آشوراده براي اجراي طرح گردشگري به بخش خصوصي واگذار شود.

طرح گردشگري در جزيره آشوراده كه ۱۴سال پيش نوشته شد تا‌كنون ۳بار تا آستانه اجرا پيش رفته، اما هر بار با اعتراض جامعه دانشگاهي و نخبگان محيط‌زيست مواجه شده اما نكته قابل تامل اينكه بدنه كارشناسي سازمان حفاظت محيط‌زيست همواره در كنار ساير معترضان با اين طرح مخالفت كرده است. باوجود اين، رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست كه پيش از اين و در زماني كه رياست كميته محيط‌زيست شوراي شهر را برعهده داشت  با اين طرح به‌شدت مخالفت كرده بود، اكنون بر اجراي اين طرح مغاير با معيارها و استانداردهاي جهاني محيط‌زيست پافشاري مي‌كند.

کد خبر 2491786

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha