۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۳۱

بازیگر «گذر از رنج‌ها» به مهر گفت:

هنوز هم دنیا را دوست دارم/ مجبور شدم همیشه شمالی حرف بزنم

هنوز هم دنیا را دوست دارم/ مجبور  شدم همیشه شمالی حرف بزنم

شیوا طاهری بازیگر جوانی که با سریال «گذر از رنج‌ها» اولین تجربه بازیگری خود را پشت سر گذاشته از دشواری‌های حضور در این پروژه، علاقه به شخصیت دنیا و خاطراتش جالبش از تسلط بر لهجه شمالی سخن گفت.

شیوا طاهری بازیگر تلویزیون که این شب‌ها با نقش زیبا در سریال «گذر از رنج‌ها» شناخته می‌شود در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نحوه اولین حضورش برابر دوربین توضیح داد: دو سال قبل زمانی که برای باز در نقش دنیا گروه سازنده این سریال فراخوان داده بودن تا از بین متقاضیان، بازیگر مناسب را برای ایفای نقش دنیا انتخاب کنند من هم چون به حرفه بازیگری علاقمند بودم در تست بازیگری شرکت کردم و انتخاب شدم.

وی ادامه داد: متقاضی این نقش زیاد بود اما در نهایت آقای حسن پور من را انتخاب کرد ولی از ابتدا من نمی‌دانستم که قرار است چه کاراکتری را بازی کنم اما پس از چند ماه رفت و آمد به دفتر آقای لدنی تهیه کننده سریال، نقش دنیا را به من دادند. این اتفاق دقیقا دو ماه قبل از شروع فیلمبرداری رخ داد و علت طولانی شدن پروسه هم، حساسیتی بود که حسن‌پور مخصوصا روی نقش دنیا داشت چرا که در واقع تمام داستان روایت زندگی او است.

شیوا طاهری گذر از رنجها

این بازیگر جوان با بیان اینکه پیش از آغاز تصویربرداری اصلا فیلمنامه را نخوانده بود، تصریح کرد: تنها چیزی که من از شخصیت دنیا می‌دانستم کلیاتی بود که حسن‌پور درباره آن با من صحبت کرده بود. من این کاراکتر را خیلی دوست داشتم و حالا که مدتی است کار فیلمبرداری به اتمام رسیده است هنوز هم دنیا را دوست دارم. به نظر من دنیا هم مانند خیلی از زنان سخت‌کوش کشورمان زنی پر تلاش و پر امید است.

طاهری تأکید کرد: برای اینکه نقش محوری دنیا خوب از آب در بیاید، حسن پور خیلی با من کار کرد. به طوری که من با اصول و روش او، کار را پیش بردم و بازیگری‌ام را مدیون او هستم.

شیوا طاهری گذر از رنجها

وی همکاری با فریدون حسن‌پور را توفیقی دانست که نصیبش شده و گفت: این اتفاق لطف خدا بود و اندکی شانس که نصیب من شد تا نخستین حضورم در تلویزیون در کنار او باشد و از این بابت خیلی خوشحالم.

بازیگر نقش دنیا درباره اینکه آیا بازی در سریال «گذر از رنج‌ها» سکوی پرتابی برای موفقیت‌های آینده بازیگری او خواهد بود، اظهار کرد: واقعا من نمی‌توانم در این باره قضاوتی داشته باشم اما در اینکه کارهای آقای حسن پور جزو کارهای شاخص سینما و تلویزیون است که دیده می‌شود شکی نیست، دنیا به نظر من شخصیت بی نظیری در این سریال است که ساخته و پرداخته ذهن و قلم کارگردان است ولی درباره اینکه در آینده این مجموعه تلویزیونی چقدر به من در کارهای بعدی کمک می‌کند، چیزی نمی‌توانم بگویم.

شیوا طاهری گذر از رنجها

طاهری ادامه داد: من در این پروژه 14 ماه مشغول بودم و در این مدت با شخصیت دنیا زندگی کردم. دنیا دختری پرتلاش و فوق العاده با احساس و مهربان است اما در عین حال شخصیت خیلی محکم و مقاومی‌ دارد و ما می‌بینیم که هرچقدر داستان جلوتر می‌رود و سن او بالاتر می‌رود این خصوصیت در او بیشتر نمود می‌کند.

وی درباره بازی در کنار بزرگان بازیگری کشور بیان کرد: خوشبختانه در این سریال همه بازیگران به من خیلی کمک می‌کردند و من از همه بازیگران سریال ممنونم که در اولین تجربه بازیگری به من خیلی لطف داشتند و برای ایفای بهتر نقشم من را یاری کردند. یکی از مشکلاتی که در این سریال پیش پای خود می‌دیدیم ادای درست لهجه شمالی بود و فکر نمی‌کردم از عهده این کار بر بیایم اما موفقیتم را مدیون فریدون حسن پور هستم. اگر راهنمایی‌های او نبود من هرگز نمی‌توانستم از عهده ایفای نقش دنیا بر بیایم.

این بازیگر تصریح کرد: البته این کمک را کارگردان سریال با همه بازیگرانی که شمالی نبودند کرد و باید اذعان کنم که آقای حسن پور برای این کار خیلی زحمت کشید و خیلی زمان و انرژی گذاشت و من امیدوارم که لهجه شمالی را خوب ادا کرده باشم.

شیوا طاهری گذر از رنجها

شیوا طاهری ادامه داد: من در یک سکانسی آنقدر در بیان لهجه شمالی مشکل داشتم که کارگردان به من گفت که برای بیان بهتر لهجه شمالی از این به بعد در ایامی‌ که فیلمبرداری هم نبود، باید شمالی صحبت کنم و جالب است که به همه عوامل هم سپرده بود که اگر مرا دیدند که با لهجه شمالی صحبت نمی‌کنم با من اصلا حرفی نزنند و این برای من خاطره خیلی جالبی بود.

او درباره سختی‌ها سریال «گذر از رنجها» هم گفت: این پروژه در کنار سختی دوری 14 ماهه از خانواده و زندگی، شیرینی‌های خودش را هم داشت که من خیلی آنها را دوست داشتم و خاطرات خوبی را برای من رقم زد. در سکانسی در خانه ربابه، دنیا به پدرش سهراب می‌گوید که دیگر از این وضعیت خسته شده و حاضر است با پسر خان ازدواج کند، من این سکانس را خیلی دوست داشتم چرا که دنیا با این تصمیم خودش را آماده کرد که در دل مشکلات برود.

طاهری در پایان درباره استقبال مردم از سریال هم تأکید کرد: هرکسی از دوستان و اطرافیان و هموطنان که من را دید از این سریال تعریف کرده و همه آنها یک جمله مشترک می‌گفتند که خیلی وقت بود که چنین سریالی را ندیده بودند و از این بابت تشکر می‌کردند. من امیدوارم کسانی که این سریال را تماشا می‌کنند از آن راضی باشند.

کد خبر 2491818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha