۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۵۳

از صبح امروز/

موج جدید گرد و غبار کردستان را فرا گرفت/افق دید به ۴ کیلومتر رسید

موج جدید گرد و غبار کردستان را فرا گرفت/افق دید به ۴ کیلومتر رسید

سنندج – موج جدید ریزگردها یا همان گرد و غبار در روز های پایانی بهمن ماه مهمان مردم کردستان شده و این روند باعث کاهش دید در استان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی معمولا کردستانی ها در فصل های بهار و تابستان میزبان گرد و غبار بودند که این بار این مهمان ناخوانده در زمستان هم راه این استان را پیدا کرده و آسمان کردستان را فرا گرفت.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان با اشاره به وضعیت و شرایط جوی استان و وضعیت گرد و غبار گفت: گرد و غبار آسمان کردستان تا اواسط هفته آینده همچنان ادامه دارد.

محمد طالب حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: به دلیل افزایش سرعت وزش باد از اواخر روز شنبه و اوایل روز یک ‌شنبه شاهد گرد و غبار بر روی استان بودیم که این پدیده در یک ‌شنبه شب به بالاترین حد خود رسید.

وی افزود: متاسفانه استان کردستان به دلیل هم مرز بودن با کشور عراق درگیر پدیده گرد و غبار شده است و به دلیل افزایش وزش باد در این هفته و تا اواسط هفته آینده شاهد این ریزگردها در آسمان کردستان هستیم.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان بیان کرد: با بروز این پدیده میزان افق دید در شهرستان های سنندج به چهار کیلومتر، بیجار، مریوان و بانه دو کیلومتر، سقز و هزار کانیان سه کیلومتر، قروه هفت کیلومتر و کامیاران به هشت کیلومتر کاهش یافت.

حیدری یادآور شد: پیش بینی می شود با توجه به کاهش وزش باد و بارش های پراکنده باران در هفته آینده شاهد کاهش گرد و غبار در استان کردستان باشیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: انتظار می رود در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری شاهد بارش برف در استان باشیم و در روز پنج شنبه نیز شاهد کاهش دما در استان باشیم.

کد خبر 2492003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha