۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۰۷

پورمند:

فاز دوم کارخانه کنتسانتره زرند و سیرجان راه اندازی می شود

فاز دوم کارخانه کنتسانتره زرند و سیرجان راه اندازی می شود

کرمان- مدیرعامل شرکت میدکو از راه اندازی فاز دوم کارخانه کنتسانتره زرند و سیرجان در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر پورمند ظهر دوشنبه  در آیین افتتاح کارخانه کک سازی و قطران زرند اظهار داشت: در مجموع ۲۰ پروژه اجرا خواهد شد که ۲. ۴ میلیون تن فولاد، ۵. ۷ میلیون تن گندله سنگ آهن، هشت میلیون تن کنسانتره، ۱۲ هزار تن لوله مسی، ۸۰۰ هزارتن کوک متالوژی از این جمله این پروژه ها است.

وی افزود: کارخانه کک سازی زرند یک واحد ۸۰۰ هزار تنی است که در این کارخانه ۸۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

پورمند در ادامه تصریح کرد: حدود ۵۵۰ نفر از جوانان در این واحد مشغول به کار و بالای ۸۰ درصد از کارکنان میدکو جوانان زیر ۴۰ سال هستند.

مدیرعامل شرکت میدکو با اشاره به اینکه در کارخانه مذکور پیوستگی و سرعت کار بالایی وجود دارد ابراز داشت: تلاش ما بر این بوده است که دو عنصر جوانی و تجربه را در کنار هم قرار دهیم و جوانان شهرستان زرند در این کارخانه مشغول به کارهستند تا به تخصص و دانش بالایی برسند.

این مسئول گفت: با وجود این سرعت بالایی که در کارخانه کک سازی زرند وجود دارد انتظار داریم که مجموعه های خارج از کارخانه سرعت خودشان را به ما برسانند.

وی در ادامه افزود: مشکل ما در تامین مواد اولیه و زغال خام است و اگر وزارتخانه و دستگاه های سرمایه گذاری سرعت بیشتری داشت باشند مشکل رفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت میدکو با اشاره به اینکه کارخانه کک سازی زرند در مدت ۳۶ ماه از زمان تحویل زمین به تولید رسیده است تصریح کرد: در کشور کارخانه های دیگر حدود هشت تا ۱۰ سال طول میکشد تا به تولید برسند.

پورمند بیان داشت: فاز دوم کارخانه کنتسانتره زرند و سیرجان به زودی راه اندازی خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه نباید درگیر مسائلی شویم که باعث کاهش سرعت توسعه کشور شود، گفت: هیچ معدنی را نمی خواهیم در اختیار ما بگذارند؛ اما اجازه دهند ما خودمان پیمانکار را انتخاب کنیم تا سرعتمان را افزایش دهیم.

کد خبر 2492501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha