۲۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۲۵

نادران:

قوه قضائیه سراغ دانه درشت‌های مفاسد اقتصادی برود

قوه قضائیه سراغ دانه درشت‌های مفاسد اقتصادی برود

قم - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: سال ۸۹ که این بحث علنی شد مجلس دو نامه نوشت که محتوایش این بود قوه قضائیه به جای پرداختن به خرده ریز‌ها به سراغ دانه درشت‌های مفاسد اقتصادی برود.

به گزارش خبرنگار مهر، الیاس نادران شامگاه دوشنبه در نهمین شب از جشن‌های دهه فجر که به همت مجمع اصولگرایان قم در مسجد چهارمردان برگزار شد، اظهار کرد: یک روز تمام کشور‌های شرقی و غربی و تمام قدرت‌های نفتی منطقه و تمام ظرفیت‌های اطلاعاتی، امنیتی و جاسوسی و نیز رژیم صهیونیستی با هم دست به یکی کردند تا نظام ما را ساقط و ایران را در منطقه محدود کنند.

وی با بیان اینکه دشمن اعلام کرد باید هلال شیعی را در منطقه شکست و ابزار قدرت ایران در منطقه که عراق، سوریه و لبنان است را نابود کنیم، گفت: امروز نه تنها این هلال شیعی شکسته نشد بلکه یمن هم به آن اضافه شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آنچه امروز به جوانان شیعه لبنان قدرت می‌دهد الهام بخشی از نظام الهی است، افزود: دین خدا به دست مردان الهی در دنیا الهام بخشی خواهد داشت و این وعده الهی است.

وی در خصوص مذاکرات هسته‌ای عنوان کرد: در اتفاقات هسته‌ای بخشی از قدرت مانور هسته‌ای ما را گرفتند و می‌خواستند قدم دوم را بردارند و تیر خلاص را بزنند، به اینگونه که گفتند با انجام یک توافق سیاسی کلی نشان دهیم کشور‌های طرفین اراده بر حل مسئله هسته‌ای دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با این بیان که تردید نکنید اگر در این کشور سانتریفیوژ نچرخد هیچ چیز نخواهد چرخید و آمریکایی‌ها فرصت نفس کشیدن را هم از ما می‌گیرند، ادامه داد: پاکستان سانتریفیوژ و تسلیحات هسته‌ای دارد اما آمریکا از آن وحشت ندارد چون کلید آنها را در دست دارد و مقامات پاکستانی در این خصوص اراده‌ای از خود ندارند.

نادران به اقدامات دولت در این مدت اشاره کرد و افزود: در بعد اقتصادی دو اتفاق مهم رخ داده است و راهبرد اساسی دولت بر این شد که با مهار نقدینگی بتواند افزایش افسار گسیخته قیمت‌ها را مهار کند تا فشار بر زندگی مردم کم بشود اما این سیاست به تنهایی ناقص است چرا که وقتی نقدینگی در بازار جمع شود اولین جایی که عوارض خود را نشان می‌دهد در تولید و سرمایه گذاری است.

وی با بیان اینکه ظرف یک سال و نیم گذشته بیش از یک میلیون نفر به طور خالص از بازار کار خارج شدند، گفت: این به معنی رکود حاکم بر بخش صنعت کشور است و آنچه دولت به آن نیاز دارد تا این سیاست ناقص را کامل کند اقتصاد مقاومتی است.

نباید به مذاکرات دلخوش کرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مبنا قرار دادن ظرفیت‌های تولیدی داخلی، شفاف سازی اقتصاد و مبارزه با فساد، تقویت صادرات کشور از طریق اعتماد به تولید داخلی، مردم محور کردن و مشارکت دادن همه مردم در تولیدات و فعالیت‌های اقتصادی را از امتیازات به کارگیری سیاست اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: متأسفانه دولت به جای اعتنا به این سیاست‌ها و رفتن در مسیر درست اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور به مذاکرات هسته‌ای دلخوش کرده است.

وی تصریح کرد: تا چه موقع باید در مذاکرات صبر و آن را تمدید نماییم و تا چه زمان دولتمردان ما باید بنشینند و نگاه کنند که آیا آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها اجازه می‌دهند دروازه‌های این کشور به سمت کالاهای خارجی، کالاهای مواد اولیه و واسطه‌ای و سرمایه‌ای باز بشود یا نه.

حل مشکلات کشور فقط با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

نادران با بیان اینکه توقع داریم تا یک اراده جمعی در مجلس و دولت بر انجام سیاست‌های اقتصاد مقاومتی صورت بگیرد، گفت: در این خصوص اگر فهم مشترک نداریم باید به فهم مشترک برسیم و اگر ظرفیت اجرایی وجود ندارد آن را ایجاد کنیم که حل مسائل معیشتی و اقتصادی مردم و حل معضلات تولیدی در این کشور جز با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حل شدنی نیست و هر کسی غیر از این برود به بیراهه رفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دنبال این هستند شکاف دیگری بین اصولگرایان با قصه ۱۷۰ نفر درست کنند، گفت: آنکه ۵۰۰ میلیون دلار از شهرام جزایری گرفت و معلوم بود منشاء آن فاسد است، در آن زمان رسانه‌های اصلاح طلب کجا بودند حال که یک نماینده از یک فرد سیاسی هرچند به غلط سه میلیون تومان گرفته است مدافع شفاف سازی شده‌اند آیا این دو قابل مقایسه هستند.

نادران توضیح داد: بحث فساد در نظام ما نسبت به هر نظام دیگری از حساسیت بیشتری برخوردار است اول به دلیل دشمنی دشمنان و ایجاد نا‌امنی اقتصادی و دوم اینکه ما مدعی هستیم حکومت ما‌‌ همان است که معصومین ما به آن اشاره می‌کردند.

مسؤلان مذاکره کننده فراموش نکنند که با دشمن خود به مذاکره می‌نشینند

وی در پاسخ به این سؤال که آقای ظریف چرا از جزئیات مذاکرات، مجلس را آگاه نمی‌کند، پاسخ داد: رهبری فرمودند به تیم هسته‌ای اعتماد دارم و آن‌ها را فرزندان انقلاب می‌دانم، ماهم تابع سخن ایشان هستیم و به حول و قوه الهی آنان که ولایی‌اند تلاششان بر این است که گوش به فرمان ولی امرشان باشند و دستور ایشان را عملی کنند، ما در این مسئله توقع نداریم همه جزئیات را به ما بگویند ولی توقع داریم مقامات تصمیم گیر همه واقعیت‌ها را به طور کامل و درست بدانند و اصل کلی را فراموش نکنند که دشمن، دشمن است و از دشمن جز دشمنی انتظاری نمی‌رود.

نادران تصریح کرد: در توافق موقت اعتقادمان بر این است که بیش از حد ایجاد اعتماد کردیم و بدانید شما هرچه در برابر آن‌ها انعطاف نشان بدهید گرگ‌تر می‌شوند.

قوه قضائیه به سراغ دانه درشت‌های مفاسد اقتصادی برود

وی در خصوص پرونده مهدی هاشمی نیز گفت: در سال ۸۹ که این بحث علنی شد مجلس دو نامه نوشت که محتوایش این بود که قوه قضائیه به جای پرداختن به خرده ریز‌ها به سراغ دانه درشت‌های مفاسد اقتصادی برود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش‌ها و مقاومت‌های فراوانی صورت گرفته تا پرونده هاشمی به این نقطه برسد، تصریح کرد: در پرونده مهدی هاشمی مشکلات و سنگ انداری‌های فراوانی بود. جریان این پرونده به ۱۲ سال قبل برمی‌گردد و اکنون می گویند کلیدی‌ترین شاهد ماجرا  کشته شده در صورتی که پلیس و سرویس‌های امنیتی ما هنوز شواهدی مبنی بر اینکه این فرد کشته شده باشد را پیدا نکرده‌اند، با وجود همه تأخیر‌ها توقع ما این است قوه قضائیه به وظیفه شرعی خود عمل و ایشان را مجازات کند.

وی در پاسخ به سؤالی که شما به عنوان نماینده اصولگرایان هیچ‌گاه از زحمات آقای احمدی‌نژاد تشکر نمی‌کنید، پاسخ داد: ما دوره مدیریت آقای احمدی‌نژاد را به دو بخش تقسیم می‌کنیم، که دوره اول از زمان شروع ریاست و بوسیدن دست رهبری شروع می‌شود و دوره دوم مربوط به ۱۱ روز خانه نشینی وی می‌شود، بدانید ما عقد اخوت با کسی نبسته‌ایم و اگر کسی مستقل از رهبری این نظام بخواهد برای خود هویت سازی بکند و جریان مستقلی درست کند با آن نخواهیم بود.

کد خبر 2492818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha