۲۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۲۸

بازدید استاندار گنجه از دانشگاه تبریز/

ارتباطات علمی میان آذربایجان شرقی و گنجه گسترش یابد

ارتباطات علمی میان آذربایجان شرقی و گنجه گسترش یابد

تبریز - استاندار گنجه بر لزوم افزایش ارتباطات علمی میان آذربایجان شرقی و گنجه تاکید کرده و خواستار مهیا ساختن زمینه های همکاری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ائلمار ولی‌اف صبح سه شنبه در بازدید از دانشگاه تبریز گفت: دو کشور ایران و آذربایجان دارای اشتراکات زیادی هستند که این امر می تواند بر توسعه ارتباطات بیشتر از جمله در عرصه های علمی موثر باشد.

وی با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو کشور گفت:  دولت آذربایجان از گسترش همکاری ها استقبال می کند.

استاندار گنجه با تاکید بر لزوم توسعه همکاری مشترک بین دانشگاه تبریز و گنجه گفت: برقراری ارتباطات علمی بین دو کشور و به خصوص آذربایجان شرقی و گنجه ضروری به نظر می رسد.

مراد علی اف، رییس دفتر نمایندگی آکادمی علوم آذربایجان در گنجه و رییس دانشگاه دولتی گنجه جمهوری آذربایجان نیز در این نشست ضمن معرفی دانشگاه دولتی گنجه گفت: این دانشگاه در سال ۱۹۳۸ به عنوان مرکز تربیت معلم تاسیس و پس از استقلال جمهوری آذربایجان هم به عنوان دانشگاه دولتی گنجه فعالیت خود را گسترش داده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز با ۱۰ دانشکده، ۵۵۰ استاد و هفت هزار دانشجو در ۴۸ گروه تخصصی فعالیت دارد.

علی اف افزود: این دانشگاه با ۳۰ دانشگاه اروپا و ۲۰ دانشگاه ترکیه در قالب پروتکل مولانا که دانشگاه تبریز نیز یکی از اعضای این پروتکل است، تفاهم نامه همکاری دارد.

وی همچنین خواستار توسعه همکاری با دانشگاه تبریز در خصوص برگزاری کنفرانس ها، کارگاه های آموزشی و تبادل استاد و دانشجو شد.

آماده هر گونه تبادل علمی هستیم

رییس دانشگاه تبریز نیز در این آیین با اشاره به اشتراکات زبانی، دینی و فرهنگی دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان گفت: ارتباطات تجاری، اقتصادی و فرهنگی گاهی به شرایط وابسته هستند، اما روابط علمی هیچ مرز و ملاحظه خاصی را نمی طلبد.

محمد رضا پور محمدی ادامه داد: ما در کنار همکاری های مختلف، آماده هر گونه همکاری علمی مشترک در زمینه های تبادل استاد و دانشجو، برگزاری گارگاه های آموزشی، برگزاری کنفرانس و همایش ها با دانشگاه های آذربایجان و استان گنجه هستیم.

وی افزود: این دانشگاه به عنوان یکی از قدیمی ترین و جامع ترین دانشگاه های ایران، دارای ۲۱ دانشکده، ۱۰ مرکز تحقیقاتی، شش قطب علمی، بیش از ۲۰۰ آزمایشگاه مجهز، ۷۵۰ نفر هیات علمی، ۲۱ هزار دانشجو است.

رییس دانشگاه تبریز با اشاره به توانایی های این دانشگاه برای برقراری ارتباطات بین المللی گفت: دانشگاه تبریز با عضویت در شورای اجرایی اتحادیه بین المللی دانشگاه های جهان (IAU) و حضور موثر در اتحادیه دانشگاه های قفقاز و اتحادیه بین المللی دانشگاه ها از ظرفیت های مهمی برای گسترش ارتباطات درسطح بین المللی برخوردار است.

 وی ادامه داد: بر اساس آخرین رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، در بین بیش از ۳۲۰ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی کشورهای اسلامی، جزو رتبه های برتر قرار گرفته است.

پورمحمدی افزود: بر همین اساس دانشگاه تبریز بر حسب کل امتیازات بدست آورده، در حوزه های آموزشی و علمی فنی مهندسی، کشاورزی و علوم پایه در بین دانشگاه های جهان اسلام به ترتیب رتبه های ۲۲، ۲۴ و ۲۵ و در بین دانشگاه های داخلی حائز رتبه ۹، ۵ و ۹ شده است، لذا هم امکانات این دانشگاه و هم ظرفیت های دانشگاه های آذربایجان که در سفر اخیر اینجانب به باکو نیز ملاحظه شد، محمل بسیار مناسبی برای گسترش همکاری های علمی دو کشور است.

در پایان این نشست هیاتی از دو طرف مامور تهیه تفاهم نامه مشترک و یافتن راه های عملی همکاری میان طرفین شدند.

کد خبر 2493012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha