۲۳ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۳۵

نیکزادفر:

گلستان تا نیمه هفته آینده بارانی است/ توصیه های صیادی و کشاورزی

گلستان تا نیمه هفته آینده بارانی است/ توصیه های صیادی و کشاورزی

گرگان- کارشناس هواشناسی استان گلستان وضعیت هوای استان را ظرف ۲۴ساعت آینده نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با بارش پراکنده اعلام کرد و گفت: بارش پراکنده باران تا اواسط هفته آینده ادامه دارد.

مریم نیکزادفر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت جوی دریایی استان برای صیادی، افزود: تا ساعت ۲۲ روز پنجشنبه وضعیت هوای این منطقه ابری همراه با مه رقیق خواهد بود.

وی با بیان اینکه وضعیت جوی دریا ابری همراه با مه رقیق و گاهی بارش پراکنده خواهد بود، افزود: ظرف ۲۴ ساعت آینده شرایط جوی آب های نزدیک ساحل بندرترکمن ابری گاهی بارندگی و بارش پراکنده با موج متوسط دریا، پیش بینی می شود.

نیکزادفر ضمن اشاره به جلسه کمیته هواشناسی کشاورزی که با حضور کارشناسان سازمان جهادکشاورزی برگزار شده بود، افزود: به کشاورزان گرامی توصیه می شود با توجه به شرایط جوی فعلی برای مبارزه با علفهای هرز در مزارع گندم، جو، باقلا و نخودفرنگی با مشورت کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک های گیاهپزشکی، با استفاده از سموم توصیه شده نسبت به سمپاشی مزارع اقدام کنند.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: به کشاورزان گرامی کلزا کار توصیه می شود برای پیشگیری و یا کنترل بیماری ساق سیاه کلزا و در صورت ۲۰ تا ۳۰ درصد گلدهی مزارع جهت کنترل بیماری اسکلروتینیا با اخذ مشورت از کارشناسان حفظ نباتات نسبت به سمپاشی مزارع خود با سموم توصیه شده اقدام کنند.

وبه گفته وی، کشاورزانی که قصد کشت آفتابگردان را در اسفند ماه دارند پس از بارندگی آخر هفته می توانند اقدام به عملیات آماده سازی زمین و استفاده از علف کش پیش از کاشت (ترفلان) کنند.

کد خبر 2494172

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha