۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۱۹

گزارش خبری/

ایلام در برابر گرد و غبار کم آورد/ زیرساختها هم جوابگو نیست

ایلام در برابر گرد و غبار کم آورد/ زیرساختها هم جوابگو نیست

ایلام-هفته گذشته به علت گرد و غبار شدید بخشهای مختلف استان ایلام تحت تاثیر این معضل قرار گرفتند و زیرساختهایی نظیر آب و برق در استان دچار مشکل شدند، که این خود نشان دهنده ضعفهای زیرساختی در استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، استان ایلام در سالهای اخیر تحت تاثیر گرد و غبار قرار گرفته است و طبق گفته کارشناسان و مسئولان، استان ایلام بیشترین صدمات را در بین استانهای کشور از معضل گرد و غبار دیده است.

اما هفته گذشته گرد و غبار به طور شدید وارد استان ایلام شد و چند روزی تمام استان را تحت تاثیر قرار دارد که مشکلات فراوانی در بخشهای مختلف برای مردم ایجاد کرد. این اتفاق در عین حال نشان داد علاوه بر خود گرد و خاک، زیرساختهای استان نیز در برابر این معضل کم می آورد.

قطعی برق در مناطق مختلف استان ایلام تحت تاثیر گرد و غبار شدید در هفته گذشته به یکی از موضوعات اصلی مردم تبدیل شد و مشکلات زیادی را ایجاد کرد لذا نباید از فرسودگی زیرساختهای استان در حوزه برق و آب باید غافل شد چراکه به گفته کارشناسان فرسودگی در کنار خاک باعث قطعی برق در مناطق مختلف استان ایلام شده بود.

بی توجهی مسئولان کشوری به گرد و خاک ایلام

محمد اکبری از شهروندان شهرستان آبدانان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: گرد و غبار طی چند روز گذشته باعث قطعی برق و آب گسترده در شهرستان آبدانان شد که دیروز و امروز این مشکل حل شده است.

وی بیان داشت: برای بنده به عنوان یک شهروند ایلامی جای سوال است چطور مسئولان کشوری برای گرد و غبار استان خوزستان بسیج شده اند ولی دریغ از سفر یک مسئول کشوری به استان ایلام، که این خود نشان از بی توجهی مسئولان دارد.

گرد و غبار و ریزگرد در گناوه

این شهروند عنوان کرد: استان ایلام در سالهای اخیر و همین هفته گذشته بیشترین ضربات و صدمات را گرد و غبار دید و حتی باعث شد بعضی از زیرساختهای استان تحت تاثیر این معضل با مشکل جدی مواجه شوند و زندگی را برای مردم استان سخت کرده بود.

اکبری افزود: چطور می شود زیرساختهای یک استان تحت تاثیر گرد و غبار چند روز کاملا قطع باشد و این موضوع بدون واکنش مسئولان کشوری باشد.

مشکل قطعی برق آبدانان بعد از دو روز حل شد

محمدرضا مروارید استاندار ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متاسفانه گرد و غبار در چند روز گذشته مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورد و در این رابطه مردم شهرستان آبدانان با قطعی برق مواجه شدند.

وی بیان داشت: ما از همین جا از مردم شهرستان آبدانان عذرخواهی می کنیم هرچند که مشکل با تلاش مسئولان حل شده است.

این مسئول عنوان کرد: موضوع گرد و غبار چند سالی است که برای مردم استان ایلام به دلیل مرزی بودن استان با کشور عراق مشکلاتی ایجاد کرده است که قطعا دولت درصدد حل این معضل است.

استاندار ایلام افزود: برق مشترکان این شهرستان از حدود سه روز پیش به خاطر نشستن گرد و خاک چرب بر روی سیم های خطوط انتقال برق دره شهر به آبدانان قطع شده بود که روز گذشته وضعیت به حالت عادی برگشت و مشکلی در این خصوص هم اکنون وجود ندارد.

گرد و غبار شدید در خوزستان

بی توجهی دولت به استان ایلام در موضوع گرد و غبار

علی محمد احمدی نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس نیز روز گذشته در سفر به شهرستان آبدانان اعلام کرد: به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب و نگاه متعادل و یک دست در مدیریت کشور، استان ایلام از قدیم مورد بی‌توجهی قرار گرفته است و به رغم اینکه از قدیم کانون گرد و غبار بوده، توجهی به آن نشده است به طوری که در موج جدید نیز جنوب این استان مورد هجوم شدید ریزگردها واقع شد و در ۷۲ ساعت بدون برق و آب و گاز ماند.

علی محمد احمدی با تاکید بر اینکه بیشترین فشار را مردم در این سه روز تحمل کرده‌اند، تاکید کرد: متاسفانه توجه دولت تنها بر روی خوزستان متمرکز بود و در ایلام ستاد بحران کشور و استان غافلگیر شد.

وی افزود: به دلیل فرسودگی شبکه‌های عمرانی و فرسودگی زیر ساخت‌ها و بی‌توجهی به مناطق محروم چنین وضعیتی قابل پیش بینی است.

نماینده آبدانان به جلسه هیات دولت درباره وضع بحرانی خوزستان بعد از هجوم گرد و غبار اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها بعد از تشکیل جلسه دولت به خوزستان توجه کردند و اصلا انگار نه انگار بخشی از مردم ایران در استان ایلام دارند خفه می‌شوند و سه شبانه روز بدون آب و برق و گاز سپری کرده‌اند.

کد خبر 2494675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha