۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۱۸

اجرای حکم نصب پارچه برای ۴ واحد متخلف در تهران

اجرای حکم نصب پارچه برای ۴ واحد متخلف در تهران

حکم نصب پارچه بر درب مغازه برای ۴ واحد صنفی متخلف در تهران که ۳ مرتبه تخلف خود را تکرار کرده بودند اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل روابط عمومی تعزیرات کل کشور اعلام کرد: صبح امروز حکم ۳ نانوایی و ۱ میوه فروشی متخلف که برای مرتبه سوم در سال جاری مرتکب تخلف شده بودند اجرا و پارچه (بنر) برابر قانون نظام صنفی به دلیل کم فروشی و گرانفروشی با حضور دو رئیس شعبه اداره کل تعزیرات حکومتی تهران در محل نصب شد.

"مصطفی متو" رییس گشت سیار شعبه ۳۶ تعزیرات استان تهران گفت: حکم دو واحد نانوایی واقع در خیابان پیروزی و افسریه پس از سومین مرتبه تخلف تعزیراتی و بنا به ماده ۵۸ قانون نظام صنفی کشوراز امروز(شنبه) اجرا و پارچه های نصب شده به مدت دو هفته در این واحدهای صنفی نصب خواهد بود.

ناصر مدیحی طامه رئیس شعبه ۱۴ تعزیرات استان تهران نیز از نصب پارچه در دو واحد صنفی دیگر خبر داد و افزود: یکمیوه فروش گرانفروش و یک نانوایی متخلف کم فروش که برای مرتبه سوم تخلف خود را تکرار کرده بودند برابر ماده ۵۷ و ۵۸ قانون نظام صنفی محکوم به نصب پارچه به مدت دو هفته در محل کسب شدند که این حکم از امروز اجرایی شد.

بنا بر این گزارش ماده ۵۷ و ۵۸ قانون نظام صنفی کشور به شرح ذیل است:

‌ماده ۵۷ - گران‌فروشی: عبارت است از عرضه یا فروش کالا یا ارائه خدمت به‌بهائی بیش از نرخ‌های تعیین شده به وسیله مراجع قانونی ذی‌ربط، عدم اجرای مقررات و‌ضوابط قیمت‌گذاری و انجام دادن هر نوع عملی که منجر به افزایش بهای کالا یا خدمت به‌زیان خریدار گردد.

‌جریمه گران ‌فروشی، با عنایت به دفعات تکرار در طول هر سال به شرح زیر است:

متخـلف علاوه بر الزام به پرداخت خسارت وارد‌شده به خریدار یا مصرف‌کننده در مرتبه اول به دو برابر مبلغ گرانفروشی و در مرتبه دوم به چهار برابر مبلغ گرانفروشی جریمه می‌گردد.
در مرتبه سوم به شش برابر مبلغ گرانفروشی جریمه می‌شود و علاوه بر پرداخت جریمه پارچه یا تابلو بر سر در محل کسب به عنوان متخلف صنفی به‌مدت دو هفته نصب می‌شود.
در مرتبه چهارم به هشت برابر مبلغ گرانفروشی جریمه می‌شود و پارچه یا تابلو بر سر در محل کسب به‌عنوان متخلف صنفی به‌مدت یک‌ماه نصب می‌شود.

در مرتبه پنجم و مراتب بعدی به ده‌برابر مبلغ گرانفروشی جریمه می‌شود و پارچه یا تابلو بر سر در محل کسب به‌عنوان متخلف صنفی به‌مدت دو ماه نصب می‌شود. همچنین به مدت شش‌ماه، پروانه کسب وی تعلیق و محل کسب تعطیل می‌گردد.

‌ماده ۵۸ - کم فروشی: عبارت است از عرضه یا فروش کالا یا ارائه خدمت کمتر از‌میزان یا معیار مقرر شده.

‌جریمه کم فروشی با عنایت به دفعات تکرار در طول هر سال به شرح زیر است:

متخلف علاوه بر الزام به پرداخت خسارت وارد شده به خریدار یا مصرف‌کننده در مرتبه اول به دو برابر مبلغ کم‌فروشی و در مرتبه دوم به چهار برابر مبلغ کم‌فروشی جریمه می‌شود.
در مرتبه سوم به شش برابر مبلغ کم‌فروشی جریمه می‌شود و علاوه بر پرداخت جریمه پارچه یا تابلو بر سر در محل کسب به‌عنوان متخلف صنفی به‌مدت دو هفته نصب می‌شود.
در مرتبه چهارم به هشت برابر مبلغ کم‌فروشی جریمه می‌شود و پارچه یا تابلو بر سر در محل کسب به‌عنوان متخلف صنفی به‌مدت یک‌ماه نصب می‌شود.

در مرتبه پنجم و مراتب بعدی به ده برابر مبلغ کم‌فروشی جریمه می‌شود و به‌مدت دو ماه پارچه یا تابلو بر سر در محل کسب به‌عنوان متخلف صنفی نصب می‌گردد. همچنین به مدت شش ماه پروانه کسب وی تعلیق و محل کسب تعطیل می‌گردد.

تبصره ـ عدم انجام خدمات پس از فروش در دوره ضمانت(گارانتی) توسط متعهد در حکم کم‌فروشی است و متخلف از این امر علاوه بر انجام خدمت مربوط، به جریمه‌های موضوع این ماده نیز محکوم می‌شود. مبنای محاسبه ارزش خدمات پس از فروش، قیمت کارشناسی خدمات مورد نظر است که توسط کارشناسان سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تعیین می‌شود.

کد خبر 2495133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha