۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۵۹

ساداتی:

حق کارگران ساختمانی مغفول مانده است

حق کارگران ساختمانی مغفول مانده است

قزوین- نائب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی کشور گفت: علیرغم پیگیری مشکلات و مطالبات کارگران ساختمانی بدلیل عدم حمایت از تشکل های مردمی و صنفی، حق کارگران ساختمانی در کشور مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید هادی ساداتی ظهر شنبه در نشست روسای هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی صنعت ساختمان استانهای کشور که در محل انجمن ساختمانی قزوین برگزار شد اظهارداشت: کارگران ساختمانی با همه سختی ها و تنگناهایی که دارند نتوانسته اند به حقوق خود دست یابند که امیدواریم مسئولان همراهی بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: یکی از مطالبات کارگران ساختمانی بیمه است که متاسفانه نمایندگان مجلس آنگونه که شایسته این صنف بود حمایت نکردند و با تعیین سهمیه به نیازها پاسخ ندادند.

ساداتی تصریح کرد: تعیین سالانه ۲۰۰ هزار نفر برای پوشش بیمه کمی غیر منطقی است در حالی که بیش از یک میلیون نفر فاقد پوشش بیمه هستند این میزان ناچیز است و به نظر می رسد حق کارگران مغفول مانده است.

این مسئول اظهارداشت: هنوز با گذشت بیش از چهار سال نیمی از کارگران ساختمانی بیمه نشده اند و امیدواریم اقدام مسئولان در این زمینه جدی تر شود تا مابقی کارگران از این خدمات هم برخوردار شوند.

قزوین

ساداتی گفت: آموزش کارگران و فرهنگ سازی در این زمینه باید تقویت شود تا بتوانیم حوادث ناشی از کار را در محیط های کاری به حداقل برسانیم تا این گروه حمایت شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه برگزاری دوره های آموزشی مهارتی با استقبال خوب کارگران مواجه شده و با تداوم این کارها امیدواریم حوادث مرگ و میر و نقص عضو ناشی از بی اطلاعی از ایمنی کار در میان کارگران ساختمانی کاهش یابد.

سیارمه: استفاده ابزاری از کارگران ممنوع

در ادامه علی اکبر سیارمه عضو هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی کشور هم تصریح کرد:تشکل های مردمی امروزه در تحقق اهداف دولت و کاهش بار مسئولیت دولت نقش موثری دارند که نیازمند حمایت جدی مسئولان هستند که امیدواریم در دولت تدبیر و امید این اتفاق رخ دهد.

سیارمه یادآورشد: با شکل گیری انجمن صنفی کارگران ساختمانی در قزوین اعضاء این تشکل توانستند درکشور هم این نهاد را راه اندازی و به عضویت آنهم درآیند که بیانگر توانمندی اعضاء است.

وی افزود: متاسفانه برخی مسئولان سیاسی از کارگران استفاده ابزاری می کنند و تنها در زمان انتخابات سراغ کارگران می آیند و پس از رفع نیاز شخصی و حزبی دیگر یادی از این گروه نمی کنند و پیگیر مطالبات آنها نیستند.

قزوین

سیارمه اظهارداشت: هنوز جایگاه تشکل ها و انحمن های صنفی کارگری برای برخی مسئولان هم مشخص نیست به همین دلیل شاهد حمایت جدی از آنها نیستیم و برای نمونه هنوز کارگران ساختمانی از یک مکان مناسب و آبرومند در سطح شهرها برای استقرار خود برخوردار نیستند.

این مسئول گفت: وقتی کارگران به حقوق خود آشنا نیستند نمی توانند برای احقاق آن هم اقدام کنند که انجمن ها وظیفه دارند نسبت به آشنا کردن این گروه با مطالبات و حقوق قانونی خود اقدام لازم را انجام دهند.

 
    

 

کد خبر 2495287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha