۲۶ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۴۷

مؤمنی در گفتگو با مهر:

باید قدردان وحدت موجود در کشور باشیم

باید قدردان وحدت موجود در کشور باشیم

در آستانه اعزام کاروان‌های «سرزمین برادری» به استان‌های سنی‌نشین کشور، محسن مومنی شریف ضمن اعلام حمایت از این حرکت، تأکید کرد: باید قدردان وحدت موجود در کشور باشیم.

رئیس حوزه هنری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تشکر از فعالان مدنی که دغدغۀ وحدت و پیوند اقوام و مذاهب ایرانی را دارند، گفت: از دوستانم در اتحادیۀ بین‌المللی امت واحده تشکر می‌کنم به خاطر ابتکاری که به خرج داده‌اند و این کاروان را ساماندهی کرده‌اند. این کاروان در کنار تقویت پیوندهای میان‌مذهبی باعث می‌شود گروه‌هایی از هنرمندان عزیزمان هم با فرهنگ، آداب، رسوم و مذهب اقوام مختلف ایرانی، به‌ویژه هم‌وطنان اهل‌سنت در استان‌های مختلف، آشنا بشوند.

محسن مؤمنی با اشاره به اینکه ایران از لحاظ تنوع اقوام کم‌نظیر است، اظهار داشت: معمولاً بهترین رمان‌ها و بهترین داستان‌ها و بهترین فیلم‌ها در حوزه‌هایی به وجود آمده است که دارای تنوع فرهنگی و اقلیمی بوده و از این جهت هم این کاروان‌ها گام مهمی برای آشنایی هنرمندان با فرهنگ‌های محلی است و امیدوارم که این ابتکار ادامه پیدا کند.

مؤمنی همچنین دربارۀ اهمیت پرداختن به مسئلۀ وحدت گفت: ما به لحاظ موقعیتی در منطقه‌ای قرار داریم که دائماً از سوی بیگانگان و کسانی که استقلال کشور ما را نمی‌خواهند، در حال تهدید هستیم و آن چیزی که می تواند ما را در برابر این نوع تهدیدها مقاوم و مصون کند، وحدت است. خوشبختانه در دوره‌ای که ما هستیم کشور به لحاظ وحدت اقوام و مذاهب، در بهترین وضعیت قرار دارد و نمونه‌اش را هم چند روز پیش، در راهپیمایی ۲۲ بهمن، مشاهده کردیم. ما باید شاکر و قدردان وحدت به‌وجود آمده میان اقوام و مذاهب گوناگون ایران باشیم.

رئیس حوزه هنری در پایان رسالت هنرمندان کشور را در ترویج این وحدت یادآور شد و افزود: ما هنرمندان می‌توانیم این نعمت بزرگ را برای دیگران هم تبیین کنیم و اجازه ندهیم دیگرانی که دوستدار ما نیستند بتوانند در وحدت ما خدشه ایجاد کنند. همچنین اهالی فرهنگ باید مراقب باشند و به مسائلی نپردازند که موجب خدشه‌دار شدن این وحدت بی‌نظیر می‌شود.

کد خبر 2495579

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha