۲۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۹:۳۶

گزارش جلسه؛

دیار تالابهای لرستان مهیای میزبانی مسافران نوروزی/عرضه سوغات محلی

دیار تالابهای لرستان مهیای میزبانی مسافران نوروزی/عرضه سوغات محلی

پلدختر- شهرستان پلدختر در گلوگاه شاهراه ترانزیتی شمال - جنوب کشور به عنوان دیار تالابهای استان لرستان مهیای میزبانی از مسافران نوروزی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت اله ترابی نژاد فرماندار پلدختر عصر یکشنبه در جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان پلدختر گفت: استان لرستان جاذبه های گردشگری زیادی دارد ولی متاسفانه تاکنون لرستان و شهرستان پلدختر معبر و نه مقصد گردشگری بوده است.

وی افزود: زمانی لرستان به عنوان مقصد گردشگری مورد توجه مسافران قرار می گیرد که زیر ساخت ها و جاذبه های گردشگری را فراهم آورده باشیم.

فرماندار پلدختر گفت: باید تدابیری اندیشیده شود تا گردشگران ساعاتی از وقت خود را در کنار جاذبه های گردشگری استان و شهرستان پلدختر صرف کنند.

وی افزود: برای حل مشکلات اقتصادی شهرستان باید بخشی از سرمایه گذاری ها را در حوزه گردشگری انجام دهیم.

نگرانی از گرانفروشی در گلوگاه شاهراه ترانزیتی شمال - جنوب

ترابی نژاد با اشاره به قرارگیری در ایام پایان سال و لزوم برنامه ریزی برای میزبانی از مسافران نوروزی یادآور شد: برای این کار باید ورودی های شهر را زیباسازی کرده و سیاه چادرها را  در محل مبادی ورودی و خروجی پلدختر برپا کنیم.

وی گفت: از سوی دیگر باید مراقب بود تا کسبه و بازاریان اجناس و کالاهای خود را به مسافران و گردشگران با قیمت گزاف به فروش نرسانند که با خاطره ناخوشایندی شهرستان را ترک کنند و دیگر به این شهرستان سفر نکنند.

ترابی نژاد تصریح کرد: گرد و غبار در چند روز گذشته خسارات فراوانی در شهرستان بر جای گذاشت که شهرداری ها باید در راستای نظافت شهر، تقویت فضای سبز، رفع مشکل خط کشی ها و تمیز کردن چراغ ها اقدام کنند و همچنین لکه گیری آسفالت خیابان های اصلی و فرعی شهر انجام شود.

وی به ظرفیت گردشگری تالاب های شهرستان پلدختر اشاره کرد و گفت: در این محل ها باید تدابیر لازم برای جذب مسافران نوروزی اندیشیده شود تا بتوان این جاذبه های گردشگری را به مسافران و گردشگران معرفی کرد.

فرماندار پلدختر نصب سیاه چادرهای عشایری، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی را از برنامه های اجرایی در تالاب های شهرستان پلدختر برای ایام تعطیلات نوروز ذکر کرد.

ویژه نامه جاذبه های گردشگری پلدختر منتشر می شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پلدختر نیز در این جلسه گفت: جاذبه های گردشگری این شهرستان در یک ویژه نامه برای ایام نوروز به چاپ می رسد.

منوچهر بابایی افزود: این اداره قصد دارد در ایام عید نوروز نمایشگاه صنایع دستی و سوغات شهرستان را برپا کند که در این راستا به همکاری و کمک سایر ادارات نیاز است.

وی عنوان کرد: قصد داریم قبل از فرا رسیدن سال نو  با همکاری اداره بهداشت، نیروی انتظامی، اداره صنعت، معدن و تجارت به مراکز بین راهی، رستوران ها و قهوه خانه ها برای رفع نواقص موجود در آنها سرکشی  کرده و نسبت به رفع مشکلات اقدام کنیم.

بابایی گفت: در ورودی شهرستان پلدختر از سمت خرم آباد تنها تابلوی پلدختر نصب شده و اسمی از خوزستان برده نشده و این امر موجب شده مسافران از آزاد راه به خوزستان سفر می کنند که این تابلو باید اصلاح شود تا مسافران متوجه شوند که می تواند از پلدختر نیز به خوزستان سفر کنند.

سفره هفت سین در ورودی پلدختر دایر می شود

وی با بیان اینکه باید شهرداری نسبت به جمع آوری زباله ها و نخاله های سطح شهر اقدام کند افزود: ادارات شهرستان در برپایی سفره هفت سین در ورودی شهر اداره میراث فرهنگی را یاری دهند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پلدختر گفت: هلال احمر هم در بروشورهای خود که ویژه ایام نوروز است نسبت به معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان اقدام کند.

بابایی از اداره اوقاف شهرستان پلدختر خواست نسبت به سرکشی و بازدید از وضعیت امکانات امامزادگان اقدام کند و افزود: اداره بهزیستی و دستگاههای مرتبط نیز نسبت به جمع آوری متکدیان که در پمپ بنزین ها و پارک ها پرسه می زنند اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نیز با مغازه های واقع در ورودی شهر که اجناس را در ایام نوروز دو برابر قیمت به فروش می رسانند برخورد کند.

بابایی با تاکید بر اینکه اداره دامپزشکی باید بر دکه های جنب پمپ بنزین نظارت کرده و گشت ها را فعال کند افزود: دامپزشمی این دکه ها را ملزم به عرضه گوشت های مهمور به مهر دامپزشکی کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پلدختر همچنین از ادارات شهرستان خواست که لیست کشیک ها را به ستاد سفر شهرستان ارائه دهند.

۱۴ مدرسه با ۹۴ کلاس برای اسکان مسافران در نظر گرفته شد

مدیر آموزش و پرورش پلدختر نیز در این جلسه گفت: این شهرستان سومین شهرستان استان لرستان بوده که در نوروز ۹۳ بیشترین مسافران نوروزی در آن اسکان یافته است که ۹۵ درصد از مسافران در مدارس پذیرش شده اند.

علیرضا افتخاری افزود: برای مسافران نوروزی ۱۴ مدرسه با ۹۴ کلاس در شهرستان پلدختر در نظر گرفته شده که در قالب درجه یک، دو و سه طبقه بندی شده اند.

وی تصریح کرد: از این تعداد دو آموزشگاه درجه یک، هفت آموزشگاه با ۵۷ کلاس درس درجه دو و پنج مدرسه درجه سه هستند.

استقرار پست های امداد نوروزی هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر پلدختر نیز در این جلسه گفت: این جمعیت در ورودی شهر چادر راهنمای مسافران نوروزی بر پا خواهد کرد.

محمد حسین حقی پور افزود: همچنین یک پست امداد نوروزی در تنگ فنی و یک پست دیگر در پل زال مستقر می شوند و یک پایگاه امدادی موقت در امامزاده احمد برپا خواهد شد.

وی گفت: پست امدادی تنگ فنی پلدختر برای مسافران نوروزی ۵۰ تخته چادر برپا می کند و با توجه به عبور و مرور وسایل نقلیه زیاد در آزاد راه باید برنامه و تدابیری ویژه ای در این زمینه اندیشیده شود.

رنگ آمیزی معابر و بلوارهای شهر

شهردار پلدختر نیز در این جلسه با بیان اینکه برای استقبال مسافران تمهیداتی اندیشده شده است افزود: بلوارهای سطح شهر را رنگ آمیزی و بهسازی کرده ایم و شهر بازی نیز با توجه به هوای مساعد در ایام نوروز فعال می شود.

جهانگیر اکبری گفت: نیروها و پرسنل آتش نشانی در ایام نوروز به حالت آماده باش قرار دارند و معابر خطر آفرین در سطح شهر اصلاح شده است.

وی افزود: در ایام نوروز در سطح شهر هیچ گونه کنده کاری صورت نخواهد گرفت.

برخورد جدی بازرسان با گرانفروشی

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پلدختر نیز در این جلسه گفت: از ۱۵ اسفند ۹۳ تا ۱۵ فروردین ۹۴ بازرسان این اداره فعال هستند و هرگونه تخلف صنفی را شهروندان می توانند به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند که در این رابطه بازرسان فوری اقدام خواهند کرد.

هدایتی افزود: شهرستان پلدختر در برخورد با متخلفان صنفی رتبه چهارم استان لرستان را داشته است و با متخلفان با سرعت و قاطعیت برخورد می شود.

لزوم ساماندهی چراغ های راهنمایی و رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پلدختر نیز گفت: خط کشی خیابان ها و معابر شهرهای پلدختر و معمولان باید انجام شود و چراغ های راهنمایی و رانندگی که به دلیل ریزگردها و گرد و غبار چند روز گذشته مشاهده نمی شوند شستشو شوند.

حشمت اله رحیمی افزود: همچنین تابلوهای فرسوده سطح شهرستان با توجه به ایام نوروز جمع آوری و تابلوهای تازه نصب شود.

وی با بیان اینکه باید دستفروشان به ویژه در روزهای پایانی سال ساماندهی شوند تا مشکلی از لحاظ تردد ایجاد نشود، گفت: پایانه های مسافربری تمهیداتی را بیاندیشند تا خودرویی را که دچار نقص فنی شده به صورت سریع جایگزین شود.

رحیمی با بیان اینکه مراکز نمایندگی جرثقیل ها و یدک کش باید در حالت آماده باشند افزود: چند روز گذشته تصادفی در مدخل ورودی شهر پلدختر در بخش شمالی در زیر پل تاریخی به وقوع پیوست که خوشبختانه تلفات جانی نداشت ولی به علت نبود جرثقیل جاده ترانزیتی به مدت ۹۰ دقیقه مسدود شد.

کد خبر 2496245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha