۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۵۷

نائینی:

برگزاری یادواره شهدا بهترین راه ترویج فرهنگ شهادت است

برگزاری یادواره شهدا بهترین راه ترویج فرهنگ شهادت است

قزوین- رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: برگزاری یادواره های دانشجویی بهترین راه برای ترویج فرهنگ شهادت در محیط های دانشگاهی و علمی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید ابوالحسن نایینی ظهر دوشنبه در نخستین کنگره شهدای دانشجو که با حضور آیت الله مهدی احدی، فقیه و مفسر قرآن، روسای دانشگاهها و جمعی از دانشگاهیان و خانواده شهدا در سالن اجتماعات دانشگاه بین الملی امام خمینی برگزار شد اظهارداشت:این کنگره به دستور وزیر علوم تحقیقات و فناوری برای اولین بار در تمام استان ها تشکیل شده و قرار است بصورت دایمی و دوسالانه برگزار شود.

نائینی در اين مراسم به اهمیت برگزاری یادواره شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره كرد و گفت: دانشجويان بايد در يادواره‌ها بيشتر با سيره شهدا آشنا بشوند.

وی آرامش کنونی کشور را مرهون ایثار و رشادت های شهدا دانست و گفت: شهدای دانشجو با قدم نهادن در این مسیر  از دانشگاه علم به دانشگاه معرفت وارد شدند و با رشادت های خود برای همیشه جاودانه ماندند.

نایینی ادامه داد: معرفی رشادت ها و جانفشانی های آنان همراه با سیره و سلوک این شهدا در کنار پیروی از منویات مقام معظم رهبری نقش مهمی در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد و باید ماندگار شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکید مقام معظم رهبری در باره ضرورت پیشرفت علم و تحقق جنبش نرم افزاری نشان دهنده مسئولیت سنگین جوانان است که تحقق آن با ادامه دادن مسیر روشن شهدای دانشجو هموارتر خواهد شد.

قزوین

رئیس دانشگاه بین المللی قزوین گفت: حرکت پرشتاب دانشجویان و جامعه علمی کشور موجب یاس و ناامیدی دشمنان نظام شده و پیشرفت علمی ضامن اقتدار کشور است از این رو دانشجویان باید با حرکت در این مسیر زمینه رشد و بالندگی هرچه بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم کنند.

نائینی پاسداری از آرمان ها و ارزش های شهدا را وظیفه تمام مردم و مسئولین دانست و افزود: دانشجویان باید بعنوان وارثان حرکت علمی انقلاب اسلامی راه شهدای انقلاب را در مسیر کسب مدارج بالای علمی بکار گرفته و حرکت آنان در مسیر بالندگی کشور و حفظ ارزش های شهدا باشد.

رئیس ستاد کنگره شهدای استان قزوین با قدردانی از خانواده های شاهد و ایثار گر بیان کرد: با برگزاری این برنامه ها امیدواریم ضمن تکریم و تمجید شهدای دانشجو، راه شهدا توسط دانشجویان تداوم یاید و آینده سازان کشور بتوانند به آرمان های شهدا پایبند بمانند.

مهدی برزگر مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین نیز در این مراسم گفت:کنگره شهدا در راستای تاکید مقام معظم رهبری و دستور وزیر علوم از سال جاری در تمام استان ها تشکیل شده و بصورت متمرکز در روز سوم اسفندماه نیز در تهران با حضور رییس جمهور تشکیل می شود.

قزوین

وی افزود: ریاست ستاد این کنگره در استان ها بر عهده رئیس دانشگاه مادر و دبیری آن بر عهده سازمان بسیج دانشجویی که باید بصورت دوسالانه تشکیل شود.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای برگزاری اولین کنگره شهدای دانشجو اظهارداشت: تشکیل جلسه رئیس کنگره و اعضای ستاد، برگزاری ۱۲یادواره شهدا در دانشگاه های مختلف استان، جشنواره فیلم مقاومت در خوابگاههای دانشجویی، اردوهای جهادی دانشجویی، دیدار با خانواده ۱۵شهید دانشجو و ۱۰ جانباز و تهیه اولین نرم افزار شهدای دانشجو از مهمترین اقدامات انجام شده در این زمینه است.

در ادامه این مراسم آیت الله مهدی احدی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در بیان ارزش های شهدا یاد آنان را گرامی داشت و جسین یکتا از راویان هشت سال دفاع مقدس نیز خاطراتی از شهدا و دوران جنگ تحمیلی برای دانشجویان بیان کرد.

قزوین

 در پايان مراسم با اهداي لوح از 36 خانواده شهيد دانشجوي استان قزوين از جمله وحيد علويري، ميرسعيد صادقي، مسعود مافي، محمدرضا كبيري، مرتضي شاه‌محمدي، محمد شفيعي‌ها، اصغر مظفري، مجيد بناوند، عليرضا نوري، شاهرخ رحماني، سعيد آرام و داود محمدي تجليل شد.

کد خبر 2496773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha