۲۸ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۲۸

تقی نژاد:

۶۰ درصد جمعیت روستایی خراسان شمالی از نعمت گاز بهره مند هستند

۶۰ درصد جمعیت روستایی خراسان شمالی از نعمت گاز بهره مند هستند

بجنورد- مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز بهره مند هستند اما با بهره برداری از طرح های گازرسانی مصوب سفر رهبری این میزان به ۹۱ درصد می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین تقی نژاد صبح سه شنبه در بازدید از طرح های گازرسانی روستایی در خراسان شمالی، با اشاره به این که در سفر مقام معظم رهبری به استان در مهر ماه سال ۹۱ در مجموع چهار مصوبه در بخش گازرسانی به تصویب رسید، اظهار داشت: در حال حاضر این مصوبه ها به طور میانگین ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با بیان این که مصوبه اول در این زمینه اجرای خط انتقال گاز ۱۰ اینچ صفی آباد- بام به طول ۲۶ کیلومتر به مبلغ ۵۸ میلیارد ریال است، اضافه کرد: این پروژه در حال حاضر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اجرای آن گازرسانی به ۵۱ روستا با چهار هزار و ۶۲۱ خانوار امکان پذیر می شود.

تقی نژاد اظهار داشت: مصوبه دوم سفر مقام معظم رهبری در بخش گازرسانی اجرای خط انتقال گاز ۱۲ اینچ راز- غلامان به طول ۱۹ کیلومتر با اختصاص مبلغ ۶۲ میلیارد ریال بود.

به گفته وی این پروژه نیز در حال حاضر ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اجرای آن امکان گازرسانی به ۹۳ روستا با ۱۲ هزار و ۵۶۰ خانوار فراهم می شود.

تقی نژاد با اشاره به این که مصوبه سوم در این زمینه تقویت شبکه گاز استان با اختصاص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار است، اضافه کرد: این پروژه در حال حاضر به صورت ۱۰۰ درصد انجام شده است.

وی اظهار داشت: اجرای خطوط تقویت شبکه شهرهای استان با چشم انداز بلند مدت سبب شده تا در زمستان امسال افت فشار گاز در شهرهای استان صورت نگرفته و خدمات مطلوبی به شهروندان ارائه شود.

تقی نژاد با بیان این که آخرین مصوبه سفر رهبری در این بخش گازرسانی به ۴۱۰ روستای باقی مانده واجد شرایط قانونی انتقال گاز در سطح استان بود، افزود: در این زمینه در دو سال گذشته با اجرای طرح های گازرسانی ۱۱۰ روستا در استان از نعمت گاز بهره مند شده اند.

وی با اشاره به این که همچنین در قالب این مصوبه پروژه گازرسانی به ۱۱۰ روستای دیگر خراسان شمالی نیز با پیشرفت قابل ملاحظه ای در حال اجرا است، اظهار کرد: افزون بر این تا پایان سال جاری عملیات گازرسانی به ۶۷ روستای دیگر استان نیز به پیمانکاران واگذار می شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد جمعیت روستایی و ۹۹.۸ درصد جمعیت شهری استان از نعمت گاز بهره مند هستند اما با بهره برداری از طرح های گازرسانی مصوب سفر رهبری درصد خانوارهای روستایی بهره مند از نعمت گاز در خراسان شمالی به ۹۱ درصد خواهد رسید.

 

کد خبر 2499167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha