۲۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۴۱

حجت الاسلام حسین فر:

مکتب شعر عاشورایی اردبیل مورد توجه قرار گیرد

مکتب شعر عاشورایی اردبیل مورد توجه قرار گیرد

اردبیل - معاون فرهنگی نهاد رهبری دانشگاه محقق اردبيلی خواستار توجه به مکتب شعر عاشورایی ویژه استان اردبیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام پور حسین فر صبح سه شنبه در جلسه آسیب شناسی ادبیات عاشورایی گفت: اردبیل در مواردی همچون فلسفه و عرفان  مكاتبی ندارد ولی در زمينه شعر مرثيه دارای مكتبی است كه می‌تواند مورد توجه قرار گيرد.

وی افزود: هر چند طی سال های گذشته بحث هایی در این خصوص مطرح شده اما ضروری است به شکل منسجمی احیا و شناساندن این مکت مورد توجه باشد.

معاون فرهنگی نهاد رهبری دانشگاه محقق اردبيلی در خصوص طرح ایجاد پژوهشگاه ادبایت آیینی تصریح کرد: در این پژوهشگاه نيز بر پرهيز از نگاه تصدی‌گرانه  ضرورت دارد.

پور حسین فر افزود: اين مركز بايد تمركز بر فعاليت‌های آموزشی و پژوهش  تمرکز داشته و بدون قدرت اجرايی فعاليت نمايد.

همچنین کاظم نظری بقاء مدرس دانشگاه‌های اردبیل  ايجاد پژوهشگاه ادبيات آييني و عاشواريي را حركت مناسبی در جهت حمايت از اين ادبيات عنوان كرد و گفت: اين پژوهشگاه بايد مورد حمايت معنوی و مادی تمام دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی قرار گيرد.

وی تاکید دارد که اين پژوهشگاه بايد مانند دايره‌‌المعارف عمل كرده افراد متخصص را شناسايی و موضوعات مورد نياز را در جهت توليد محتوا به آنان سفارش دهد.

دیگر  مدرس دانشگاه‌های اردبيل نيز در اين جلسه با تأكيد بر ايجاد پژوهشگاه ادبيات آيينی و عاشوايی در استان گفت: بايد اعضای اين پژوهشگاه متشكل از اساتيد دانشگاه‌ها، شعرای برجسته ادبيات عاشواريی، جهاددانشگاهی، حوزه هنری و دستگاه‌های اجرايی فرهنگی استان باشند.

شهریار نعمتی بر ضرورت تهيه دايره‌المعارف ادبيات آيينی، جمع‌آوری آثار شاعران آيينی بزرگ منطقه، تصحيح و چاپ آثار شعراي بزگ تآكيد كرد و افزود : در مرحله بعد بايد كتابخانه تخصصی در پژوهشگاه ايجاد شود تا منبع  پژوهش برای علاقمندان فراهم گردد.

کد خبر 2499202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha