حاشیه های روز ملی فضا

ارائه ماک آپ فضاپیمای سرنشین دار/ دورهمی ارتباطاتی‌ها در روز فضا

ارائه ماک آپ فضاپیمای سرنشین دار/ دورهمی ارتباطاتی‌ها در روز فضا

مراسم روز ملی فناوری فضایی که هر سال 14 بهمن ماه برگزار می شد امروز با دو هفته تاخیر با حضور رئیس جمهور برپا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم روز ملی فناوری فضایی امروز سه شنبه 28 بهمن ماه با حضور حسن روحانی رئیس جمهور و مقامات کشور برگزار شد.

این مراسم امسال به دلیل تغییر ساختار سازمان فضایی ایران و پیوستن این سازمان به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با محوریت این وزارتخانه برگزار شد و رنگ و بویی کاملا ارتباطی به خود گرفت. به نحوی که در این مراسم علاوه بر تمامی معاونان وزیر ارتباطات و مسئولان شرکت های تابعه این وزارتخانه کارمندان وزارت ارتباطات و شرکت های زیر مجموعه این وزارتخانه حضور داشتند به نوعی مراسم روز ملی فناوری فضایی شبیه به دورهمی کارمندان وزارت ارتباطات بود و این حضور مسئولان و کارمندان وزارت ارتباطات حضور مسئولان سازمان فضایی را در این مراسم به نوعی به حاشیه برد.

*در این گردهمایی که معاونان وزیر ارتباطات و مدیران شرکت های تابعه این وزارتخانه از جمله شرکت پست، مرکز تحقیقات مخابرات ایران، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت ارتباطات زیر ساخت و سازمان فناوری اطلاعات حضور داشتند. جای خالی شرکت پست بانک و نیز نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات دیده می شد.

*در این مراسم افرادی چون نوبخت، سورنا ستاری، فرهادی وزیر علوم و صادق رئیس جمهور را همراهی کردند.

*رئیس جمهور قبل از آغاز مراسم از نمایشگاه جانبی دستاوردهای فضایی کشور بازدید کرد.

*در این مراسم که تنها وزیر ارتباطات و نیز حسن روحانی رئیس جمهور سخنرانان آن بودند رئیس جمهور با اشاره به فعالیت های علمی و پیشرفت های ایران در حوزه فناوری های نوین تاکید کرد: در ایران برای پیشرفت در علم و دانش از کسی اجازه نمی گیریم و نخواهیم گرفت که این موضوع تشویق حاضران در این مراسم را به همراه داشت.

*وزیر ارتباطات نیز در سخنرانی خود از رئیس جمهور بابت اینکه سازمان فضایی ایران را به این وزارتخانه سپرده است، تشکر کرد.

*پس از پایان مراسم نیز محمود واعظی برای بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناوری فضایی ایران در جمع کارمندان سازمان فضایی و سایر مدعوین حاضر شد و کارمندان سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی ایران درد و دل های خود را درخصوص مشکلات مالی و نیز عدم حمایت از آنها با وزیر ارتباطات در میان گذاشتند. این کارمندان از نبود نیروهای متخصص فنی در پژوهشگاه فضایی ایران و نیز تفاوتی که میان پرسنل فنی و اداری پژوهشگاه فضایی ایران وجود دارد گلایه کردند که واعظی قول حل این مشکلات را داد و گفت فردا سری به پژوهشگاه فضایی خواهد زد.

به گزارش مهر، نمایشگاه دستاوردهای فضایی ایران که در محل اجلاس سران برگزار شد در حد یک نمایشگاه قوی نتوانست دستاوردهای فضایی کشورمان را به نمایش بگذارد و اغلب غرفه ها دستاوردهای خود را در حد ارائه کاتالوگ و خیلی کمرنگ به نمایش گذاشتند.

در این نمایشگاه دانشکده های هوا و فضا از دانشگاه مالک اشتر، امیر کبیر و علم و صنعت حضور داشتند اما جای خالی دانشگاه صنعتی شریف دیده می شد.

همچنین پژوهشکده های مواد و انرژی سامانه های ماهواره ای، رانشگرهای فضایی، حمل و نقل فضایی، مرکز تحقیقات مخابرات ایران و سازمان صنایع هوا و فضا وزارت دفاع از دیگر حاضرین در این نمایشگاه جانبی بودند.

ماک آپ فضاپیمای سرنشین دار ایرانی در این نمایشگاه پیش نمایش داده شد و براساس گفته مسئولین این پروژه قرار است این فضاپیما در دهه فجر سال آینده با سرنشین غیر انسان به فضا و به زیر مدار پرتاب شود.

کد خبر 2499517

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha