۳۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۳۱

آخوندی خبر داد:

محور ریلی تهران – قزوین و تهران- کرج دو خطه و چهار خطه می شود

محور ریلی  تهران – قزوین و  تهران- کرج دو خطه و چهار خطه می شود

ری- وزیر راه و شهرسازی گفت: محورهای ریلی تهران - قزوین، تهران- کرج و تهران – پرند در آینده ای نه چندان دور دو خطه و چهار خطه خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، آیین افتتاح فاز اول و دوم بهسازی آسفالت و تعریض محور رباط کریم - حسن آباد ظهر پنجشنبه با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، هدایت الله جمالی پور معاون استاندار و فرماندار ویژه ری، مسئولان وزرات راه و شهرسازی، برگزار شد.

در این مراسم عباس آخوندی با اشاره به عزم دولت تدبیر و امید برای حل مشکلات راه استان تهران اظهار داشت: دولت تدبیر و امید از تمام ظرفیت خود برای حل مشکلات موجود در بخش های ارتباطی استان تهران استفاده می کند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در بخش راه استان تهران به دلیل موقعیت جغرافیایی، جمعیتی و فرهنگی و همجواری با پایتخت مشکلاتی وجود دارد و این معضلات و مشکلات قابل چشم پوشی نیست و باید برای حل آن تلاش کرد.

وی توجه دولت به بخش حمل و نقل ریلی را یکی از برنامه های پیش رو دانست و ادامه داد: دولت تلاش دارد تا زمینه گسترش حمل و نقل ریلی را فراهم آورد و به همین خاطر در برنامه ریزی های لازم تلاش می کنیم تا حجم بیشتری از ترددهای روزانه مردم از حمل و نقل ریلی باشد.

آخوندی با تشریح برنامه های دولت یازدهم در بخش حمل و نقل ریلی استان تهران اضافه کرد: در بخش حمل و نقل ریلی استان تهران برنامه ریزی لازم صورت گرفته و بعضی از محورهای ریلی استان از جمله محورهای تهران - قزوین، تهران- کرج و تهران پرند در آینده ای نه چندان دور دو خطه و چهار خطه خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: امروز بیش از ۲۰ درصد جمعیت کل کشور در استان تهران قرار دارد و باید به همین میزان نیز برای حل مشکلات و معضلات آنان تلاش صورت گیرد.

محور حسن آباد - رباط کریم یکی از محورهای مهم مواصلاتی شهرستان‌های رباط کریم و ری است که به دلیل وجود ترافیک بالا اهمیت زیادی دارد و استقرار مراکز مهم صنعتی و جمعیتی در مجاور این محور مشکلات ترافیکی زیادی برای منطقه ایجاد کرده بود که پس مطالعات جامع در حوزه شهرستان‌های ری، رباط‌کریم، اسلامشهر و بهارستان ارتقاء سطح سرویس و افزایش ظرفیت محور رباط کریم - حسن آباد از دو سال پیش در دستور کار اداره شهرسازی استان تهران قرار گرفت.

کد خبر 2501130

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha