۳۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۵۷

طلا خبر داد:

توسعه راه ها باعث کاهش تلفات جاده ای می شود

توسعه راه ها باعث کاهش تلفات جاده ای می شود

ری-نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه ویژه به توسعه راه ها اثرات مهم و غیر قابل انکاری نظیر کاهش تلفات جاده ای را در زندگی اجتماعی افراد بر جای می گذارد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز و با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، هدایت الله جمالی پور معاون استاندار و فرماندار ویژه ری، مسئولان وزرات راه و شهرسازی، آیین افتتاح فاز اول و دوم بهسازی آسفالت و تعریض محور رباط کریم - حسن آباد برگزار شد.

حسین طلا در این مراسم با اشاره به جایگاه شهرستان های استان تهران به دلیل همجواری با پایتخت اظهار داشت: شهرستان های استان تهران به دلیل همجواری با پایتخت از نظر جغرافیایی، سیاسی و فرهنگی و اقتصادی از جایگاه مهمی برخوردار هستند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر د مجلس شورای اسلامی افزود: شهرستان های استان تهران به دلیل همجواری با پایتخت با پدیده افزایش جمعیت روبرو هستند و بهبود وضعیت راه ها یکی از شاخص هایی است که می تواند در بهبود زندگی افراد نقش مهم و به سزایی را ایفا کند.

وی ادامه داد: توجه ویژه به توسعه راه ها اثرات مهم و غیر قابل انکاری را در زندگی اجتماعی افراد بر جای می گذارد و علاوه بر کاهش تصادفات جاده ای و کم شدن آمار تلفات تصادفات می تواند در ارتقای سطح زندگی نقش آفرین باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید به شهرستان های استان تهران به دلیل همجواری با پایتخت توجه بیشتری صورت گیرد.

این مسئول با اشاره به سهم استان تهران از بودجه کل کشور گفت: استان تهران همواره در بودجه کل کشور از سهم خوب و قابل توجهی برخوردار است اما مقدار کمی از این بودجه به شهرستان های استان تهران می رسد که این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است اجرای این پروژه که با هزینه ۲۵۰ میلیارد ریالی اجرا شد علاوه بر افزایش محور، دسترسی مناسب و ایمن ترانزیت عبوری از حاشیه شهرستان‌های رباط کریم، اسلامشهر و ری به سمت آزادراه تهران - قم در کاهش تصادفات بسیار موثر است و  از مشخصات این پروژه اجرای باند مجزا به عرض ۱۱ متر در کنار باند قدیم و افزایش عرض محور قدیم از ۷ به ۱۱ متر و جداسازی ۱۷ کیلومتر مسیر است

کد خبر 2501136

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha