۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۳۱

منصوريان در گفتگو با مهر:

مانور طرح سلامت نوروزی در دامغان آغاز شد/انجام یازده هزار بازرسی

مانور طرح سلامت نوروزی در دامغان آغاز شد/انجام یازده هزار بازرسی

دامغان - معاون مركز بهداشت شهرستان دامغان از آغاز اجرای مانور طرح سلامت نوروزی در اين شهرستان خبر داد و افزود: اين مانور در قالب سه اكيپ از اول اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردين سال آينده ادامه خواهد داشت.

علی اكبر منصوریان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینكه ۱۰ نفر از بازرسان بهداشت محیط مركز بهداشت شهرستان دامغان در اجرای مانور طرح سلامت نوروزی شهرستان دامغان همكاری دارند تصریح كرد: این بازرسان با مراجعه به مراكز تهیه و توزیع مواد غذایی شهری و روستایی، اماكن عمومی، بین راهی و مناطق حساس آن ها را مورد نظارت قرار می دهند.

وی خاطر نشان ساخت: حفظ و ارتقاء سلامت جامعه و مسافران نوروزی، ایمن بودن آب و مواد غذایی، كاهش و كنترل بیماری های مرتبط با آب و مواد غذایی از مهمترین اهداف اجرای این مانور است.

معاون مركز بهداشت شهرستان دامغان با تشریح گزارش روند بازرسی و نظارت طرح سلامت نوروزی از سوی این مرکز طی سال گذشته افزود: ۱۱ هزار و ۶۴۹ مورد بازرسی از مراكز تهیه و توزیع مواد غذایی شهری و روستایی، اماكن عمومی و بین راهی و مناطق حساس انجام گرفت.

منصوریان خاطر نشان ساخت: از این تعداد بازرسی و نظارت سه هزار و ۱۳۳مورد از اماكن عمومی، هشت هزار و ۵۱۶ مورد دیگر از اماكن تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان در راستای اجرای مانور طرح سلامت نوروزی تشكیل داد.

وی از نمونه برداری یك هزار و ۲۵۲ مورد مواد غذایی در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: در این راستا و در پی بازرسی و نظارت دو هزار و ۵۷ كیلو گرم مواد غذایی فاسد معدوم شد.

معاون مركز بهداشت شهرستان دامغان كلرزنی استخر شنا به تعداد ۲۱۷ مورد و برخورد با ۸۷ دست فروش دوره گرد از دیگر اقدامات بهداشت محیط این مركز در سال گذشته بیان كرد.

منصوریان در خاتمه گفت: ۳۷۱ مورد تخلف مراكز تهیه و توزیع مواد غذایی شهری و روستایی، اماكن عمومی، بین راهی و مناطق حساس شناسایی شد كه از این تعداد ۱۲ مورد در طرح سلامت نوروزی سلامت نوروزی تعطیل شدند.

مانور طرح سلامت نوروزی از سوی وزرارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، معاونت بهداشتی مركز سلامت سلامت محیط و كار، اداره بهداشت ومواد غذایی و بهسازی اماكن عمومی و با همكاری دانشگاه علوم پزشكی سمنان و مركز بهداشت شهرستان دامغان می شود.

کد خبر 2504007

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha