۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۲۴

بارش برف و باران در محورهای خراسان رضوی ادامه دارد

بارش برف و باران در محورهای خراسان رضوی ادامه دارد

مشهد- بارش برف و باران که طی ۵ روز گذشته اغلب نواحی خراسان رضوی را فرا گرفته صبح امروز علاوه بر به تعطیلی کشاندن مدارس فریمان و قوچان موجب اخلال در تردد جاده های استان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بنا بر پیش بینی سازمان هواشناسی خراسان رضوی بر اساس آخرین نقشه ها و مدل های هواشناسی فعالیت سامانه بارشی همراه با تقویت جریانات سرد شمالی طی ۷۲ ساعت آینده بر روی استان ادامه خواهد داشت.

رییس اداره پیش بینی سازمان هواشناسی خراسان رضوی در همین رابطه در گفتگو با مهر بیان کرد: پدیده ابرناکی و در غالب نقاط بارش باران و برف و همچنین وزش باد نسبتاً شدید همراه با کاهش دما  و تشکیل مه و کاهش شعاع دید از جمله پدیده های غالب طی امروز و ۷۲ ساعت آنیده در استان است.

یحیی قائنی پور در گفتگو با مهر بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته  قوچان با حداقل دمای کمتر از ۲ درجه سلسیوس سردترین و تربت جام با حداکثر دمای  ۲۱  درجه سلسیوس گرمترین شهرهای استان خراسان رضوی گزارش شدند.

وی افزود: طی۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارنگی از ایستگاه هواشناسی کاخک در گناباد و به میزان  ۲/۶۷ میلیمتر و بیشترین سرعت وزش باد در شهرستان فریمان به مقدار ۷۹ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

برودت هوا مدارس را به تعطیلی کشاند

برودت هوا و لغزندگی معابر همچنین صبح امروز موجب تعطیلی مدارس شهرستان های قوچان و فریمان شد.

اداره کل اموزش و پرورش خراسان رضوی مدارس ابتدایی شهر های فریمان و قوچان را به دلیل برودت هوا و لغزندگی معابر تعطیل اعلام کرد.

مرکز مدیریت راه های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز امروز با انتشار اطلاعیه ای از رانندگان خواست تا به دلیل  ادامه بارش برف در چهار جاده منتهی به مشهد نکات ایمنی را رعایت کنند.

بنا بر این گزارش محور های مشهد - نیشابور، مشهد- تربت حیدریه، مشهد - فریمان و قوچان - مشهد  با بارش برف، شهرستان های خواف و تربت جام  با بارش باران و محور های شادمهر- کاشمر، سبزوار - بردسکن، مشهد- ابرش، و فریمان - مشهد در محدوه سنگ بست، قوچان - چناران و باخرز با مه گرفتگی روبرو بودند.

کد خبر 2504008

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha