۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۳۰

عباسی:

شهرداری و شورای شهر مکمل دانشگاه علوم پزشکی هستند

شهرداری و شورای شهر مکمل دانشگاه علوم پزشکی هستند

اراک-شهردار اراک گفت: شهرداری و شورای شهر مکمل بخش درمان و دانشگاه علوم پزشکی هستند چراکه اگر به شهر رسیدگی و مشکلات رفع شود، بیماری ها کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدابراهیم عباسی، ظهر یکشنبه در نشست مشترک هیئت رییسه دانشگاه علوم پزشکی اراک، شهردار و اعضای شورای شهر اراک، با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر باید در راستای تحقق نیازهای شهروندان تلاش کند، گفت: بسایری از بیماری ها و مشکلات حوزه پزشکی با تلاش هرچه بیشتر شهرداری و شورای شهر در جهت رسیدگی به شهر رفع می شود.

وی با اشاره به اینکه با هدایت و همکاری شهرداری و شورای شهر گام های موثری در این بخش برداشته می شود، افزود: یکی از مهمرین بخش ها توجه به موضوع پسماند های شهری و پزشکی است.

شهردار کلانشهر اراک با تاکید بر اینکه شهرداری اراک به این بخش توجه ویژه داشته و اقدامات خوبی انجام داده است، گفت: عملیات اجرایی سوله پردازش و پالایش پسماند با آخرین بخش از تخلیه تجهیزات وارد مرحله عملیاتی نصب شد.

عباسی به نصب تجهیزات کارخانه پردازش پسماند شهری اراک در محل دفن اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی احداث سایت پردازش و تولید کود آلی از پسماندهای شهری اراک آغاز و اکنون در مرحله اجرا است.

وی با بیان اینکه توسعه فضای سبز شهر در دستور کار سازمان فضای سبز قرار دارد، اظهار کرد: تاکنون ۳۰ درصد فضای سبز جدید با مساحت ۳۰۰ هکتار در کلانشهر اراک ایجاد شده است.

شهردار کلانشهر اراک به اقدامات این بخش در کاهش ترافیک مرکز شهر اشاره کرد و افزود: انتقال پایانه های اتوبسرانی از مرکزشهر و افزایش پارکینگ های مرکزی از جمله اقدامات شهرداری اراک برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک است.

عباسی ادامه داد: انتقال مشاغل مزاحم از دیگر فعالیت های شهرداری اراک است که در این راستای با راه اندازی دو شهرک و انتقال مشاغل مزاحم از آلودگی اهی صوتی، هوا و ترافیک کاسته است.

وی بهسازی و مناسب سازی پیاده روها برای عبور و مرور معلولان، تجهیز اتوبوس های برای استفاده این قشر را از دیگر اقدامات در دست اجرای شهرداری اراک عنوان کرد.

تشکیل کمیسیونی برای شناسایی نارسایی های بهداشتی و درمانی

رییس شورای کلانشهر اراک در این نشست بر تشکیل کمیسیونی برای شناسایی نارسایی های بهداشتی و درمانی این شهر تاکید کرد و گفت: با توجه به مشکلات حوزه سلامت وجود این کمیسیون در کلانهر اراک ضروری است.

کیومرث محمودی با اشاره به فعالیت های خوبی که در بخش پسماند انجام شده، افزود:در بحث پسماند براساس قانون برنامه چهارم توسعه باید تاکنون ۱۰۰ درصد زباله ها در مبدا تفکیک می شد.

وی اظهار کرد: متاسفانه اکنون۱۰ درصد این مهم تحقق یافته و برای تحقق آن نه در مبدا بلکه در مقصد برنامه های خوبی طراحی و ظرف ۱۸ ماه آینده اجرا می شود.

رییس شورای کلانشهر اراک با اشاره به تجمع پزشکان و متخصصان در مرکز شهر، افزود: بخش اعظمی از پزشکان و متخصصان در مرکز شهر بوده و شهروندان برای درمان باید به این بخش مراجعه کننده، که افزایش ترافیک و آلودگی را همراه دارد.

محمودی تصریح کرد: مراکز درمانی و کلینک های مرکزی شهر هیچ اقدامی برای تامین پارکینک در مجمتع های خود انجام نداده و مردم در این بخش با مشکل مواجه هستند.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکل راه اندازی شهرک درمانی و تامین نیازهای مختلف مردم در آن یکی از نیازهای کلانشهر اراک بوده و سبب کاهشآلودگی و بار ترافیکی مرکز شهر می شود.

کد خبر 2504077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha