۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۶:۱۱

در جلسه راهداری مطرح شد:

نظارت راههای مازندران با ۴۴ دوربین/ تخریب راه جواهرده با رانش

نظارت راههای مازندران با ۴۴ دوربین/ تخریب راه جواهرده با رانش

ساری - مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: در نوروز ۴۴ دوربين نظارت تصويری تمامی محورهای شريانی استان را به صورت زنده كنترل می كند.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر نوروزی بعد از ظهر یکشنبه در نشست با روساي ادارات راه و شهرسازي اين استان خواستار تعصب كاري و تلاش مضاعف همه كاركنان در تمام بخشها در ايام نوروز شده و عنوان كرد : در نوروز امسال همچون سنوات گذشته بايد حضور هميشگي خود در محورها  آرامش و آسايش را براي استفاده كنندگان از جاده ها فراهم کنیم.

نوروزي تصريح کرد: همه روساي ادارات بايد در مجموعه كاري خود با شناسايي نقاط ضعف و قوت و ارزيابي عملكرد، تمامي تلاش خود را در جهت برطرف نمودن نقاط ضعف و تقويت نقاط قوت به كار گيرند.

مديركل راه و شهرسازي استان در ادامه نشست، پاكسازي حريم راهها را در قبل از ايام نوروز و هنگام تعطيلات  از اولويتهاي كاري اين اداره كل برشمرد و اظهار داشت : حفظ و حراست از حريم راهها از اولويت هاي اصلي اين اداره كل بوده و همه رؤساي ادارات تابعه و ستادي بايد در طرح پاكسازي حريم راهها فعال و كوشا بوده تا بتوانيم محوري پاك و ايمن براي رانندگان و مسافرين نوروزي استان ايجاد کنیم.

نوروزي با نگاه ويژه بر عمليات اجرايي تعويض گاردريل هاي تصادفي  _ ساماندهي علائم و تجهيزات ايمني راهها، اتمام در اجراي آسفالت شانه راهها به منظور افزايش ضريب ايمني، اجراي طرح هاي مديريت سرعت و آرام سازي ترافيك، شستشوي علائم، ملبس بودن تمام راهداران به لباس راهداري، مرمت و آماده سازي كليه راهدارخانه ها در ايام نوروز خواستار توجه همه رؤساي ادارات تابعه و ستادي به اين بخش ها شد.

تبعات تلفات جاده ای فاجعه آمیز است

علي محمد زاده مدير راهداري اين اداره كل در اين جلسه تبعات ناشي از تصادفات و تلفات جاده اي را در جامعه بسيار فاجعه انگيز برشمرد و تصريح کرد: بايد با بررسي همه جوانب و دسترسي به اطلاعات درست از شرايط موجود در جهت افزايش ايمني محورها گام برداريم. وي از اقدامات گسترده ايمن سازي اين اداره كل براي فرا رسيدن ايام نوروز خبر داد و گفت : اين اداره كل با تمام توان در تلاش است تا راه هاي ارتباطي مناسب و ايمني را براي گردشگران نوروز مهيا نمايد.

محمدزاده اظهار داشت: پاكسازي و زيبا سازي حريم راهها، تفكيك باندهاي رفت و آمد، اجراي خط كشي، نصب تابلو و علائم، آرام سازي و آشكار سازي نقاط پر حادثه از جمله مواردي است كه به طور جد در دستور كار قرار دارد.

مدير راهداري راه و شهرسازي مازندران آموزش و فرهنگ سازي را از جمله عوامل موثر در جهت كاهش تصادفات نام برد و خاطر نشان ساخت :  همه بايد با برنامه ريزي مناسب و دقيق گامي به سوي ارتقاء‌ و اعتلاي فرهنگ ايمني و به تبع آن كاهش سوانح رانندگي برداريم.

مسؤل راه هاي روستايي اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران نیز ضمن تاكيد بر اهميت راه هاي مذكور عنوان کرد: راههاي روستايي مازندران دريچه اي رو به توسعه و شكوفايي اين استان است.

ایمن سازی در دستور کار قرار گیرد

سهراب طور در اين جلسه ضمن اشاره به اين مطلب افزود : با توجه به حجم بالاي تردد در محورهاي روستايي مازندران و همچنين تعدد اين محورها، بايد مسئله ايمن سازي آنان به طور جدي در دستور كار قرار بگيرد.

وي ادامه داد : با توجه به آمار منتشره در خصوص تصادفات و تلفات جاده اي در سطح محورهاي روستايي، نياز مبرم به اقدامات بهنگام در خصوص ارتقاء افزايش ضريب ايمني اين محورها است. لذا بايد به بررسي جوانب و راهكارهاي موجود گام هاي ارزنده اي در اين خصوص برداشت.

طور اظهار داشت : علاوه بر اقدامات ايمن سازي در محورهاي روستايي ازجمله اجراي خط كشي، نصب تابلوها، علائم و جداكننده ها، پياده نمودن روشهاي صحيح و مناسب مديريتي، اطلاع رساني، تبليغات از طريق رسانه ها و آموزش كاربران جاده اي  نيز  مي تواند نقش مهمي در كاهش سوانح رانندگي داشته باشد.

رئیس اداره راه و شهرسازي شهرستان رامسر از تلاش شبانه روزي راهداران خبر داد و عنوان کرد: با توجه به حجم بالاي تخريب راه مذكور و همچنين شرايط خاص جغرافيايي منطقه تلاش براي مهيا نمودن يك راه دسترسي مناسب در محور رانشي جواهر ده   ادامه دارد.

محمد رضا چاوشي گفت : پس از رانش زمين و  انسداد محور جواهرده، نيروهاي راهداري بلافاصله با تمامي امكانات و ماشين آلات راهداري در محل حاضر و اقدام به بازسازي و مرمت جاده کردند.

تخریب ۱۰۰ متر جاده جواهرده بر اثر رانش

وي به حجم تخريب جاده اشاره و اظهار داشت : در اثر اين رانش ۱۰۰ متر جاده به ارتفاع ۸ متر جا به جا شده و از بين رفته است. مهندس چاوشي اظهارداشت : بيش از ۲۰ دستگاه از انواع ماشين آلات راهداري به همراه ده ها نفر از راهداران خدوم و پرتلاش در صدد ايجاد يك راه دسترسي مناسب بوده تا تردد در سطح اين محور انجام گيرد.

رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان رامسر خاطر نشان ساخت : با توجه به كارشناسي اوليه بايد يك راه دسترسي به طول ۲۵۰ متر ايجاد شود تا تردد وسايل نقليه صورت پذيرد.

کد خبر 2504174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha