۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۶:۲۷

قربانی:

تجهیز 2 هزار کلاس برای اسکان مسافران نوروزی در کردستان

تجهیز 2 هزار کلاس  برای اسکان مسافران نوروزی در کردستان

سنندج- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از تجهیز 2 هزار کلاس برای اسکان مسافران نوروزی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رشید قربانی  بعدازظهر امروز یکشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفرکردستان در سنندج گفت: برای نوروز امسال و اسکان مسافران نوروزی 212 مدرسه، مرکز تربیت معلم و آموزشکده فنی و حرفه ای با 2 هزار کلاس تجهیز می شوند.

وی با اشاره به اینکه از تعداد کلاس یا اتاق های مذکور 490 اتاق در گروه الف، یک هزار و 900 اتاق در گروه ب ومابقی هم در گروه ج تقسیم بندی شدند،عنوان کرد: اتاق های گروه الف مجهز به بیشتر امکانات رفاهی هم تراز مسافراخانه ها و اتاق های گروه جیم فقط داری فرش و پتو هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از استقرار 19 پایگاه برای پذیریش مهمانان نورزوی در سطح استان خبرداد و بیان کرد: به محض پذیرش مهمانان نوروزی در این پایگاه ها آدرس مکان اسکان به صورت پیامک به مهمان و هم چنین مسئول پذیرش در مکان تعیین شده ارسال می شود.

قربانی اظهارداشت: 250 میلیون تومان در سال جاری برای توسعه فضاهای جدید و بهسازی فضاهای تعیین شده برای اسکان مهمانان نوروزی هزینه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان هم در این جلسه گفت: 50 پایگاه شامل 25 پایگاه امداد و نجات و 25 پایگاه اطلاع رسانی و راهنمایی مسافران نوروزی در سطح استان مستقر می شود.

حسن خدابنده لو بیان کرد: 200 نفر از جوانان عضو این جمعیت در پایگاه های مذکور در ایام تعطیلات نوروز حضور خواهند داشت.

وی اظهارداشت: برای راهنمایی بیشتر مسافران نوروزی سایتی با نام سفر سالم ایجاد شده که اطلاعاتی هم چون وضعیت هوای استان، نقاط حاصلخیز و اماکن گردشگری، وضعیت ترافیک و پایگاه های بین شهری و غیره در آن منتشر می شود.

 

 

کد خبر 2504176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha