۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۵۵

جایزه جشنواره فیلم «استانبول» از آن «مردان» شد

جایزه جشنواره فیلم «استانبول» از آن «مردان» شد

فيلم سینمایی «مردان» به كارگردانی بتين قبادی جایزه چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «استانبول» در ترکیه را تصاحب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فيلم سینمایی «مردان» اولین فیلم بلند بتين قبادی که فیلم ارائه شده کشور عراق به هشتاد و هفتمین دوره مراسم جوایز سینمایی آکادمی اسکار در سال 2015 بود در جدیدترین نمایش بین‌المللی خود و با حضور این کارگردان جوان در دو سانس مختلف در روزهای 24 و 30 بهمن ماه در بخش رقابتی چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم استانبول در کشور ترکیه روی پرده رفت و از طرف منتقدان فیلم ترکیه، جایزه بهترین فیلم به بتين قبادی کارگردان این فیلم اهدا شد.

اعضای هیات داوران بخش رقابتی این جشنواره که «الهام گرفتن» نام دارد، عبارت بودند از: محمد کُرتولوش بازیگر و تهیه‌کننده از ترکیه، ماتیاس پینیریو کارگردان از آرژانتین، لیلا یعقوب مدیر هنری از انگلستان، سینگنه بیرگ سورنس منتقد سینما و مستندساز از هندوستان و گرانت جی کارگردان از انگلستان.

جشنواره بین‌المللی فیلم استانبول سال 2001 با هدف نمایش بهترین آثار سینماگران معاصر جهان تأسیس شده است و سال 2008 بخش رقابتی «الهام گرفتن» به این جشنواره اضافه شد که در آن، فیلم‌های کارگردانان نوظهور سینما که در حال پیمودن مسیر جدیدی در این هنر هستند به نمایش درمی‌آید و مورد قضاوت هیات داوران قرار خواهد گرفت.

این جشنواره با نمایش فیلم‌هایی از کارگردانان کشورهای مختلف جهان در بخش‌های مختلف رقابتی و غیررقابتی، از جمله 8 فیلم در بخش رقابتی «عشق و تغییر»، 9 فیلم در بخش رقابتی «الهام گرفتن»، 19 فیلم در بخش «گالای ترکیه»، 6 فیلم در بخش «موسیقی»، 11 فیلم در بخش «بازی»، 7 فیلم در بخش «هنر و زندگی»، 5 فیلم در بخش «رنگین کمان»، 9 فیلم در بخش «خانه»، 5 فیلم در بخش «تیره و پرتنش»، یک فیلم در بخش «نژاد»، 2 فیلم در بخش «نمایش ویژه»، 5 فیلم در بخش «پرستاران و شاعرها» و همچنین سه فیلم در بخش «آثار کوتاه» در روزهای 23 بهمن ماه تا 3 اسفندماه جاری در شهر استانبول در کشور ترکیه برگزار شد.

فيلم سینمایی «مردان» در آخرین نمایش بین‌المللی خود، با حضور بتين قبادی و حسین حسن بازیگر اصلی این فیلم، در روزهای 24 و 25 آذرماه امسال در بخش رقابتی «شب عربی» در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دبی در کشور امارات متحده عربی نیز روی پرده رفت.

کد خبر 2505607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha