۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۲۴

به جای جشنواره های بی حاصل/

منطقه آزاد اروند زیرساخت های فرهنگی آبادان را اصلاح کند

منطقه آزاد اروند زیرساخت های فرهنگی آبادان را اصلاح کند

آبادان - نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد اروند به جای برگزاری جشنواره های بی حاصل و پرهزینه سینمایی و هنری، زیرساخت های فرهنگی آبادان را اصلاح کند.

محمدسعید انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری پنجاه و دومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: یکی از مشکلات شهرهای آبادان و خرمشهر موضوع سینماها است.

وی افزود: روزی سینماهای آبادان بعد از تهران، جایگاه نخست را در کشور به خود اختصاص داده بود ولی متاسفانه در حال حاضر فقط سینما نفت در این شهر وجود دارد که سیستم آن نیز دیجیتال نیست.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر بسیاری از مسئولان موضوع فرهنگی را مطرح می کنند و همه به آن اعتقاد دارند ولی باید بررسی شود چه زمانی می خواهند این موضوع را به شکل جدی اجرایی کنند.

انصاری با اشاره به لزوم تجهیز سینماهای آبادان و خرمشهر از طریق سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد اروند باید سینماهای این منطقه را به سیستم دیجیتال تجهیز کند تا مردم از فضاهای فرهنگی بتوانند حداکثر استفاده را کنند.

وی تاکید کرد: امسال شاهد بودیم که سازمان منطقه آزاد اروند با این ادعا که قصد توسعه فرهنگی شهرستان های آبادان و خرمشهر را دارد اقدام به برگزاری چندین جشنواره فرهنگی، سینمایی، تجمسی و برخی مسابقات ورزشی بین المللی کرد در حالیکه کاش این اعتباراتی که خرج این جشنواره های بی حاصل می شد، برای رفع کمبودها و نوسازی زیرساخت های آسیب دیده فرهنگی این شهر می شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون شهرهای آبادان و خرمشهر از داشتن برخی امکانات ساده شهری مثل آسفالت مناسب و فاضلاب هم بی بهره هستند، تاکید کرد: لزومی ندارد درآمدهای هنفگت منطقه آزاد اروند خرج جشنواره هایی شود که هیچ تاثیری در زندگی مردم ندارد و هنرمندانی با پول های هنگفت وارد این دو شهرستان می شوند که مرذم حتی امکان دیدن آنها را پیدا نمی کنند.

انصاری تاکید کرد: درآمدهای منطقه آزاد اروند حق مردم آبادان و خرمشهر است و مسئولان این سازمان باید این درآمدها را متناسب را نیازهای مردم این منطقه هزینه کنند نه اینکه آن را صرف فعالیت های غیر ضروری کنند.

پنجاه و دومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «اروند» از اول تا چهارم اسفند با نمایش فیلم های بخش مسابقه و برگزاری نشست های تخصصی در منطقه آزاد اروند (آبادان و خرمشهر) برگزار شد.

کد خبر 2506531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha