۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۳۷

حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد:

نقش مساجد در جامعه احیا شود

نقش مساجد در جامعه احیا شود

بوشهر - امام جمعه عسلویه گفت: متاسفانه امروز در جامعه بعضی از مساجد خالی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: مساجد در جامعه اسلامی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و از تقدس بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه اغلب امورات مردم در دوران پیامبر(ص) و ائمه اطهار در مساجد انجام می‌شد، تاکید کرد: متاسفانه امروز در جامعه بعضی از مساجد خالی شده است.

امام جمعه عسلویه با اشاره به سفارشات پیامبر اکرم(ص) در مورد حضور در مساجد، خاطرنشان ساخت: مساجد را گرم نگه دارید و در این فضاهای معنوی حضور پیدا کنید و دیگران را هم به حضور در مسجد تشویق کنید.

وی به برگزاری رزمایش بزرگ سپاه در تنگه هرمز اشاره کرد و بیان داشت: در این رزمایش بزرگ، اقتدار سپاه و نمایش خیره کننده توان نظامی نیروهای مسلح را شاهد بودیم که هشدار جدی به استکبار و عربده کشان بود و سپاه ثابت کرد که از توان بالایی برخوردار است.

حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد در ادامه با انتقاد از رویکرد برخی روزنامه‌ها، تاکید کرد: این روزها شاهد حرکات زشت روزنامه‌ها هستیم و متاسفانه برخی روزنامه‌ها پررو و بی‌حیا شده‌اند و به ساحت امام معصوم(ع) اهانت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در قبال این حرکات متاسفانه برخی مسئولان هم سکوت کرده‌اند، افزود: مسئولانی که باید پاسخگو باشند، ساکت هستند و چرا سد راه این روزنامه‌ها نمی‌شوند؛ بعضی صداها باید خفه شود و از مسئولان می‌خواهیم که قاطعانه با این روزنامه‌ها برخورد کنند.

امام جمعه عسلویه به هشتم اسفندماه سالروز تاسیس امور تربیتی اشاره کرد و بیان داشت: شهیدان رجایی و باهنر اهل عمل بودند و کارهای بزرگی را در این زمینه انجام دادند و گسترش تربیت اسلامی به عنوان مهمترین انگیزه آنها بود و تربیت اسلامی را در صدر برنامه‌های خود داشتند.

وی همچنین با تبریک به مناسبت نهم اسفندماه سالروز تاسیس بنیاد مستضعفان به خدمات بسیار مهم این نهاد اشاره کرد و اذعان داشت: چهاردهم اسفندماه نیز روز احسان و نیکوکاری است و همه باید با حضور در این جشن به یاری کمیته امداد بشتابند.

کد خبر 2507677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha