۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۵۹

آیت الله علم الهدی:

سازندگان بمب شیمیایی در جهان طرفدار آزادی موسیقی در مشهد هستند

سازندگان بمب شیمیایی در جهان طرفدار آزادی موسیقی در مشهد هستند

مشهد- امام جمعه مشهد گفت: آلمانی ها که روزی با ساخت بمب های شیمیایی موجب مرگ هزاران نفر از مردم بی گناه ما در جنگ تحمیلی شدند حال طرفدار مطرب ها و آزادی موسیقی در مشهد هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد علم الهدی در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه که در رواق بزرگ امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد با اشاره به عدم برگزاری کنسرت در مشهد گفت: اینکه بنده می گویم در مشهد نباید کنسرت موسیقی برگزار شود، اعمال زور و قدرت نیست بلکه از نظر یک طلبه می گویم مسئله موسیقی با کنسرت تفاوت دارد.

امام جمعه مشهد افزود: کنسرت مطرب بازی است، پیامبر خدا حدود حرم امام رضا(ع) را بین دو کوه مشخص کردند و این بدان معناست که حرم ایشان تنها  زیر این سقف نیست بلکه تمام شهر مشهد مربوط به امام رضا (ع) است و کنسرت در حرم ایشان مطرب بازی است.

وی با اشاره به تبلیغات خبرگزاری دولتی آلمان در این خصوص که بعضی از مسئولان محلی وابسته به رهبری در مشهد با آزادی هنری مخالف هستند، ابراز داشت: اگر منظور آن خبرگزاری بنده هستم باید در جواب بگویم که بدانند این کنسرت هنر نیست بلکه مطرب بازی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آلمانی که روزی سلاح شیمیایی آن باعث کشتار مردم بی گناه ما شده و هنوز نیز بعضی ها در تخت های بیمارستان به دلیل آن بمب ها نفس نفس می زنند از برگزاری کنسرت طرفداری می کند.

رزمایش محمد رسول الله نماد اقتدارنظام بود

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم گفت: رزمایش محمد رسول الله نماد ارزشمندی از اقتدار نظام بودکه در حوزه خلیج فارس اجرا و به دنیا ارائه شد.

خطیب جمعه مشهد افزود: اگر روزی موفق شدیم مانور اقتصادی و فرهنگی خود را با همان اقتدار مانور نظامی برگزار کنیم، دشمن مایوس خواهد شد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه پیش از این شهامت و ایثارگری رزمندگان ما چه در ارتش و چه در سپاه در مقاطع و موقعیت های مختلف مشخص شده بود افزود: اما این مانور پیامی به استکبار جهانی و آمریکا بود که گزینه باطل نظامی آنان برای همیشه خنثی خواهد ماند.

وی با اشاره به انهدام ناو هواپیما بر آمریکا در این رزمایش ادامه داد: من متخصص نظامی نیستم اما وقتی از انهدام این ناو چنین برداشتی می کنم پس قطعا عوامل نظامی پنتاگون حساب ویژه تری روی آن خواهند داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: قطعا آن ها هم سپر نظامی و دفاعی خود را برای حفاظت از این موشک دارند اما چیزی که آمریکا را برای همیشه ترسانده است، پرتاب موشک از روی قایق های تندوریی بود که با شهامت خود را به ناو نزدیک کرده و آن را منهدم کردند و این قدرت با هیچ سپر دفاعی و ماهواره ای قابل تشخیص و دفاع نخواهد بود.

خطیب جمعه مشهد اظهار داشت: قطعا در این حرکت روح ایثارگری باعث می شود که یک  رزمنده بدین صورت خود را به ناو مجهز آمریکایی نزدیک کرده و آن را نابود سازند.

مانور اقتصادی با تحقق اقتصاد مقاومتی اجرا شود

آیت الله علم الهدی گفت: امید می رود همانگونه که در عرصه نظامی توانستیم دشمن را نا امید کنیم بتوانیم در عرصه اقتصادی و با کمک اقتصاد مقاومتی نیز آن ها را مایوس ساخته که این وظیفه دولت و هم مردم است.

امام جمعه مشهد بیان داشت: روزی دنیا خواهد فهمید که این ایران است که می تواند جهان را تحریم کند و شیر نفت خود را بر روی آنها ببندد، نه اینکه آنها کشور ما را از تحریم بترسانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی قطع وابستگی به نفت است که اگر این اتفاق رخ دهد پس چگونه امنیت، آبادانی و پروژه های عمرانی کشور تامین شود؟ اینجاست که نقش مردم مشخص شده و آنها باید با پرداخت مالیات سهم خود را بپردازند.

وی پرداخت مالیات را وظیفه شرعی خواند و اضافه کرد: افرادی که در فضای کشور کسب درآمد می کنند لازم است تا هزینه های آن را نیز بپردازند، آنهایی که فرار مالیاتی می کنند دزد و راهزن هستند.

خطیب جمعه مشهد اظهار کرد: باید مردم نقش خود را در اقتصاد مقاومتی اجرا کنند و روزی مانند مانور نظامی باید مانور اقتصادی نیز برگزار کنیم تا دشمن را از این حوزه نیز نا امید کنیم.

مانور فرهنگی برای کشور لازم است

آیت الله علم الهدی با اشاره به تهاجم فرهنگی از سوی دشمن نیز گفت: عرصه فرهنگ نیز مورد تهاجم دشمن است، مانور فرهنگی هم برای کشور لازم است و آن حرکت دسته جمعی مردم برای مبارزه با منکرات است نه اینکه تمام مسئولیت را بر عده یک نهاد دولتی بیندازیم.

امام جمعه مشهد ابراز داشت:مبارزه با هنجار ها یک وظیفه عمومی است و آن روزی که بتوانیم در عرصه فرهنگ نیز مانور انجام دهیم دشمن را از هرگونه تهاجم از این حوزه ناتوان خواهیم ساخت.

کد خبر 2507715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha