۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۴۶

رکنی:

۱۵۰ هزار تن مرغ منجمد ذخيره شده است/ کاهش تدریجی قیمت گوشت مرغ

۱۵۰ هزار تن مرغ منجمد ذخيره شده است/ کاهش تدریجی قیمت گوشت مرغ

گرمسار - معاون وزیرجهاد کشاورزی ضمن اشاره به ذخیره سازی ۱۵۰ هزار تن مرغ منجمد برای تنظيم بازار در كشور، گفت: طی سالجاری تاکنون ۶۵ هزار تن مرغ مازاد نیز صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رکنی شامگاه جمعه در نشستی با حضور مسئولان استان سمنان در راستای بررسی مسائل و مشکلات بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان های گرمسار و آرادان در محل فرمانداری گرمسار، با بیان اینکه در سال جاری تاکنون ۶۵ هزار  تن مرغ مازاد  هم صادر شده است، تصریح کرد: این امر در سنوات اخیر بی سابقه بوده است و جایگزین مرغ های وارداتی شده است.

وی افزود: برای حمایت از دامداران نیز  شرایطی  فراهم  شده  تا دام های  کوچک که قابلیت صادرات دارند صادر شده  و این کار در سالجاری در حال انجام است.

معاونان وزیرجهاد کشاورزی همچنین به مواردی از جمله پیگیری برای عملیاتی شدن خرید شیر بر اساس قیمت ستاد تنظیم بازار، نحوه پرداخت  یارانه شیر، تحویل  نهاده های مدت دار و ...  اشاره کرد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران نیز در این مراسم، پیرامون تمدید مهلت پرداخت وجه جو دام های عشایر ارائه خدمات آبرسانی، بازسازی راه های عشایر استفاده از میان بندها برای چرای دام عشایر و ...  مطالبی ارائه کرد.

کرمعلی قندالی افزود: امسال برای حمایت از دامداران عشایر شرایطی فراهم شده تا ۵۰۰ هزار راس دام کوچک عشایر  صادر شود  و این فرصت برای همه دامداران  فراهم است.

نماینده مردم شهرستانهای گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی نیز از اداره کشور در سالجاری با بودجه  ای به مراتب  کمتر از سنوات قبل اشاره کرده و گفت: در شرایط تحریم کشور باید به دست مردم اداره شود که این مشارکت  در  ایران حدود ۳۸ درصد است.

 غلامرضا کاتب همچنین به اقدامات و پیگیری های انجام شده از سوی مجلس برای حمایت از بخش کشاورزی در حوزه های مختلف پرداخت و افزود: با پیگیری های انجام شده در شهرستان برای سال آینده انتقال آب کشاورزی شهرستان های گرمسار و ارادان  از طریق کانال انجام خواهد شد  تا جلوی  هر گونه  دخل و تصرفی گرفته شود.

علیرضا اشرفی عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی نیز در این نشست از وجود ۸۸ صندوق حمایت از توسعه  بخش کشاورزی  با سرمایه ۹ هزار میلیارد  ریال خبر داد و افزود: حدود پنج درصد سرمایه صندوق های کشور متعلق  به استان سمنان است.

در ادامه چهار نفر از بهره برداران به نمایندگی از مجموعه بخش کشاورزی به مواردی از جمله، تامین نهاده های دامی مدت دار، تامین گاز و آب برای واحدهای تولیدی، خرید تضمینی محصولات، افزایش سرمایه صندوق ها، تمدید مهلت پرداخت وجه نهاده ها برای عشایر، مرمت جاده های کوچ روی عشایر،  فرهنگ  سازی برای مصرف مرغ در سایز، الزام  به رعایت الگوی کشت، جلوگیری از افزایش حق آب کشاورزان و پوشش بیمه ای بهره برداران  اشاره و خواستار  پیگیری لازم شدند.

کد خبر 2507991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha