۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۴۴

حجت‌الاسلام مازنی به مهر خبر داد:

راه‌اندازی سامانه ملی نیازسنجی پژوهشی دینی

راه‌اندازی سامانه ملی نیازسنجی پژوهشی دینی

مدیرگروه نیازسنجی پژوهش معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه کشور از راه‌اندازی سامانه ملی نیازسنجی پژوهشی دینی خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدصالح مازنی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کارهای اولیه این سامانه انجام شده و امیدواریم در سال آینده شاهد رونمایی از آن باشیم.

وی در تشریح روند فعالیت این سامانه گفت: اگر این سامانه راه اندازی شود، گروه‌های پژوهشی مجازی ایجاد می‌شود که کد معینی خواهند داشت و همیشه فعال خواهند بود.

به گفته وی در مرحله ارائه پیشنهاد، کد مشخصی به هر کدام از دستگاه‌های نظام، اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی داده می شود که بتوانند پیشنهادهای خود را از طریق سامانه ارائه دهند.

حجت‌الاسلام مازنی با بیان اینکه مردم هم می‌توانند پیشنهادهای پژوهشی خود را به این سامانه ارائه دهند، تاکید کرد: یک گروه تخصصی که کد مشخصی دارد برای بررسی این پیشنهادها مشخص خواهد شد. مثلا در حوزه روانشناسی به 5 کارشناس کد می‌‌دهیم که با این سامانه ارتباط داشته باشند و یا مسئول سامانه به محض اینکه اطلاعات جدیدی وارد سامانه شد به صاحب کد ارتباط دهد تا آنالیز را انجام دهد.

وی گفت: مرحله بعد اولویت یابی است که از طریق سامانه انجام می‌شود و 20 تا 30 نفر می‌توانند به این مرحله دسترسی داشته باشند.

به گفته وی نیازسنجی پژوهشی یک حوزه جوان است که در سطح دنیا به عنوان دانشی که جای خودش را باز می‌کند مورد توجه قرار گرفته و برخی کشورها موفقیت‌های خوبی در این زمینه کسب کرده اند.

مدیرگروه نیازسنجی پژوهش معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به ورود این فعالیت مهم به ایران در سال‌های اخیر ادامه داد: حوزه‌های علمیه این افتخار را دارند که در این حوزه وارد شده اند.

به اعتقاد حجت‌الاسلام مازنی، علمای گذشته با وجود اینکه به شیوه سنتی فعالیت می‌کردند اما اقدامات پژوهشی آنها ناظر به نیازهای جامعه بوده است.

وی تاکید کرد: ما اسنادی داریم که علمای پیشین با ملاحظه اصل مقوله نیاز جامعه، دست به پژوهش زده‌اند.

کد خبر 2508009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha