۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۳۹

نیک کردار:

فرودگاه کرمانشاه توسعه می یابد/ صدور ویزای ۱۴ روزه

فرودگاه کرمانشاه توسعه می یابد/ صدور ویزای ۱۴ روزه

کرمانشاه- معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از توسعه فرودگاه بین المللی کرمانشاه در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی نیک کردار پیش از ظهر شنبه در همایش پنجره واحد و افق سرمایه گذاری که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: کرمانشاه با جمعیتی یک کمیلیون نفری بزرگترین شهر کرد نشین دنیا است که این یک برند برای استان محسوب می شود.

وی افزود: در بخش زیر ساخت های حمل و نقل و ارتباطات که یکی از مهمترین شاخصه ها برای توسعه تجارت، بازرگانی و سرمایه گذاری است, فرودگاه بین المللی کرمانشاه را داریم که سال آینده توسعه می یابد.

نیک کردار گفت: با پیگیری های استاندار کرمانشاه، امسال صدور ویزا در این فرودگاه امکان پذیر شد و سرمایه گذاران و گردشگران می تواننند ویزای ۱۴ روزه را در این فرودگاه دریافت کنند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در خصوص راه آهن غرب کشور نیز، اظهار داشت: امیدواریم که این راه آهن سال آینده به کرمانشاه رسیده و این استان نیز به شبکه راه آهن سراسری وصل شود.

وی تصریح کرد: این را ه آهن می تواند به لحاظ ترانزیت، حمل کالا، بازرگانی و سرمایه گذاری فرصت های خوبی را ایجاد کند.

نیک کردار در رابطه با وضعیت بزرگراه های استان نیز گفت: در حال حاضر بزرگراه های استان از از شرق به تمام مناطق کشور متصل هستند و در غرب نیز تا شهرستان قصرشیرین تکمیل شده و اکنون بر روی قسمتی از بزرگراه شمال غرب و جنوب استان کار می شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: هشت سال جنگ تحمیلی امکان سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی را از استان کرمانشاه گرفت، اما با توجهی که دولت تدبیر و امید به استان های مرزی و جنگ زده دارد امیدواریم که شاهد توسعه کرمانشاه در آینده باشیم.

وی اظهار داشت: کرمانشاه، استانی است که در آغاز کار سرمایه گذاری بوده اما زمینه های این کار در آن فراهم است.

نیک کردار در ادامه به وضعیت هتل های کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تنها دو هتل در مقیاس قابل قبول و بزرگ در شهر داریم، اما شهرداری کرمانشاه شش نقطه در شهر را  برای ایجاد هتل های جدید پیش بینی کرده و با کمک شورای اسلامی شهر، هزینه صدور پروانه به صفر رسیده است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه خاطر نشان کرد: بافت های فرسوده ای در اطراف مراکز تاریخی کرمانشاه شکل گرفته اند که سرمایه گذاران می توانند به صورت بلوک های متعدد این، این بافت ها را خریداری و در زمینه های مختلف فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه، در زمینه گردشگری نیز استان کرمانشاه ظرفیت های فراوانی دارد، یادآور شد: بیستون به عنوان اولین اثر به ثبت جهانی رسیده و در تلاش هستیم که دومین اثر را نیز به ثبت جهانی برسانیم.

نیک کردار گفت: در شهرستان های استان نیز نقاط بسیاری وجود دارد که هنوز از آنها استفاده نشده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به امنیتی که در استان کرمانشاه وجود دارد، طبق آمار قوه قضاییه این استان در رده‌ بندی امنیتی جزو هفت استان اول از نظر تأمین امنیت است.

کد خبر 2508371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha