۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۶:۰۳

همزمان با مسابقات سراسری قرآن کریم صورت گرفت:

نصب ۱۰ المان قرآنی در نقاط مختلف شهر تبریز

نصب ۱۰ المان قرآنی در نقاط مختلف شهر تبریز

تبریز - مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تبریز گفت: همزمان با مسابقات سراسری قرآن کریم، ۱۰ المان قرآنی در نقاط مختلف شهر تبریز نصب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر امجدی شنبه در حاشیه برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز اظهار داشت: این مسابقات با حضور ۴۷۰ نفر از حافظان و قاریان قرآن کریم از پنج تا ۱۱ اسفندماه سال جاری در تبریز برگزار می شود که به منظور افزایش حس قرآنی شهر در این ایام، المان های ده گانه در سطح شهر نصب شده است.

وی با بیان اینکه طرح اولیه این المان‌ها تلفیقی از نقوش تزئینی اسلامی به اضافه آیات قرآنی است، افزود: این سازه‌های فلزی بین ۳ تا ۳.۵ متر ارتفاع دارند که بر روی آن‌ها یک آیه قرآنی به‌صورت برجسته ساخته و پرداخته شده و نصب می‌شود.

امجدی افزود: به منظور ایجاد اثری ماندگار برای مسابقات قرآن کریم تبریز، هماهنگی های لازم با  اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان انجام شده و فراخوان ساخت المان ثابت قرآنی بعداز برگزاری مسابقات برگزار خواهد شد که این المان ثابت، یادبودی برای سی‌ و هفتمین دوره سراسری مسابقات قرآن کریم به میزبانی تبریز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تبریز با اشاره به نقش قرآن در زندگی جوامع گفت: باید نسبت به کاربردی کردن قرآن کریم در زندگی تلاش لازم را انجام دهیم و نباید تنها به قرائت آن اکتفا کنیم به خصوص حضور این اساتید قرآنی در شهر تبریز می تواند در انتقال تجربیات آن ها مفید باشد.

کد خبر 2508412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha