۱۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۳۲

طوسی مطرح کرد:

توسعه صادرات هدف اتاق بازرگانی البرز/حمایت صادرکننده گزینشی نباشد

توسعه صادرات هدف اتاق بازرگانی البرز/حمایت صادرکننده گزینشی نباشد

کرج - رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: افزایش و توسعه صادرات در دستور کار اتاق بازرگانی البرز قرار دارد و مبنای برنامه ریزی ها تقویت اقتصاد و تولید داخلی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین طوسی در نشست ائتلاف توسعه پایدار اتاق بازرگانی البرز که شامگاه یکشنبه در شهرک صنعتی پیام ماهدشت برگزار شد، توجه به تولیدات داخلی و رشد بیشتر صادرات را راه خروج از رکود تورمی دانست و اظهار داشت: شناسایی بازار هدف می تواند به رشد تولیدات داخلی کمک فراوانی کند و همچنین موفقیت در صادرات را رقم بزند.

طوسی در ادامه با اشاره به اینکه همه برنامه های توسعه ای کشور با هدف الگوی توسعه ایرانی اسلامی تنظیم شده است، تاکید کرد: باید برای بهبود شرایط اقتصادی تابع قوانین کشور و راهبردهای دولت باشیم چرا که هدف اصلی سیاست اقتصادی دولت خروج از تورم و رکود است که این مهم تنها با تولید و عرضه کالای داخلی میسر می‌شود.

بنگاههای اقتصادی کوچک در کشور مورد حمایت نیستند

این مسئول یادآور شد: افزایش و توسعه صادرات در دستور کار اتاق بازرگانی البرز قرار دارد به همین منظور همه  تلاش ها معطوف این امر است که با برنامه ریزی ها اقتصاد و تولید داخلی تقویت شده و بتوانیم به بازارهای خارجی دست پیدا کنیم.

در ادامه نشست رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان کشور راهکار اساسی برای برون رفت از وضعیت موجود را توجه ویژه به بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی دانست و گفت: این بنگاه‌ها اگر چه در کشور چندان مورد حمایت نیستند اما در کشورهای در حال توسعه به عنوان سکوی پرتاب اقتصادی مطرح هستند.

علیرضا محیط ادامه داد: بخش تولید کشور دچار رکود شده است و در این شرایط نامطلوب این واحدهای کوچک هستند که آسیب می بینند به همین منظور باید برای جلوگیری از این آسیب برنامه ریزی مدونی شود.

وی بهبود اقتصاد کشور از طریق رشد و توسعه بنگاه‌های اقتصادی را امکان پذیر دانست و یادآور شد: با برداشته شدن موانع از سر راه تولیدکنندگان می توانیم شاهد نجات اقتصاد کشور باشیم.

بسته‌ حمایتی از صادرات در کشور وجود ندارد

این مسئول همکاری همه دستگاهها را لازم و ضروری دانست و گفت: در این صورت می توانیم شاهد بهبود اوضاع اقتصادی کشور باشیم.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی البرز در ادامه اظهار داشت: بسته‌ حمایتی از صادرات در کشور و همچنین در استان نوپای البرز وجود ندارد به همین علت باعث شده است صادرات در بخش های حمل و نقل با مشکلات بزرگی رو به رو شود.

محسن امینی تصریح کرد: حمایت از صادرکنندگان نباید گزینشی باشد چرا که البرز جوان ظرفیت های خوبی در بخش های تولید و صنعت دارد که می‌تواند بازار داخل و منطقه را تحت پوشش خود قرار دهد.

این مسئول خواستار بررسی مشکلات فعالان اقتصادی شد و گفت: باید برای برون رفت از این مشکل طرح‌ ارائه کنیم و این یکی از وظایف اتاق بازرگانی است.

امینی در پایان تشکیل اتاق بازرگانی البرز را باعث تقویت فعالان اقتصادی منطقه و مسئولان دانست و بیان کرد: باید برای کارکرد بهتر و موثرتر آن قوانین و مقرارت آسان تری وضع شود.

کد خبر 2509532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha