۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۴۷

مسابقات اسکی آلپاین قهرمانی آسیا؛

ساوه‌شمشکی به مدال نقره آسیا دست یافت/ بانوان ناکام ماندند

ساوه‌شمشکی به مدال نقره آسیا دست یافت/ بانوان ناکام ماندند

اسکی‌باز کشورمان در رقابتهای مارپیچ بزرگ مسابقات اسکی قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی، به مدال نقره دست یافت که بهترین نتیجه تاریخ اسکی ایران بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در روز نخست از بیست و چهارمین دوره مسابقات اسکی قهرمانی آسیا ۲۰۱۵ - کره‌جنوبی صبح امروز سه‌شنبه و در رقابتهای مارپیچ بزرگ حسین ساوه‌شمکی در رده دوم قرار گرفت و به مقام نقره این رقابتها دست یافت.

در این رقابت «چوی چانگ هاین» از کره‌جنوبی با زمان یک دقیقه و ۵۳ ثانیه و ۷۳ صدم ثانیه قهرمان شد، حسین ساوه‌شمشکی با یک دقیقه و ۵۵ ثانیه و ۴۳ صدم ثانیه در رده دوم قرار گرفت و «ری دونگ کویین» از کره‌جنوبی با زمان یک دقیقه و ۵۵ ثانیه و ۵۱ صدم ثانیه در جایگاه سوم ایستاد.

در خط شروع مسابقات روز اول و در بخش مارپیچ بزرگ مردان، اسکی بازان ایران شامل پویا ساوه‌شمشکی، محمد کیادربندسری، پوریا ساوه‌شمشکی و حسین ساوه‌شمشکی به رقابت‌ با حریفان خود پرداختند که پوریا ساوه‌شمشکی ششم شد و پویا ساوه‌شمشکی در رده هفتم قرار گرفت.

محمد کیادربندسری هم كه حتی شانس کسب مدال طلا در این رقابتها را داشت، با پشت سر گذاشتن حريفان كمی مانده به خط پايان اوت كرد تا در این رقابت ناکام شود.

همچنین امروز و در مارپیچ کوچک بانوان صدف ساوه شمشکی، میترا کلهر، نجمه زالی، زیبا کلهر، مرجان کلهر و فروغ عباس به مصاف رقیبان خود رفتند که زیبا کهر در رتبه نهم، نجمه زالی در رده دهم و مرجان کلهر در حایگاه یازدهم قرار گرفتند اما سایر نمایندگان ایران در این بخش نتوانستند کار خود را در مانش دوم به اتمام برسانند.

اسکی بازان ایران روز چهارشنبه نیز در بخش مارپیچ کوچک باید به رقابت‌ با حریفان خود بپردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، ملی‌پوشان اسكی كه طی سال گذشته با توجه به كمبود برف تمرينات خود را زير نظر عليداد ساوه شمشكی ادامه دادند، با اين نقره نتيجه قابل قبولی كسب كردند. ضمن اینکه فدراسيون اسكی پيش بينی كسب دو مدال در مسابقات فردا در رشته مارپيچ كوچك را دارد.

کد خبر 2510348

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha