۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۴۸

رحمتی:

حقوق شهروندی معلولان جامعه مغفول مانده است

حقوق شهروندی معلولان جامعه مغفول مانده است

زنجان-معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به مسائل مدیریت شهری گفت: حقوق شهروندی معلولان جامعه مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد رحمتی ظهر سه شنبه در همایش آسیب شناسی روند جاری مناسب سازی در محیط شهری افزود: در مسائل مدیریت شهری حقوق معلولان رعایت نشده و باید توجه بیشتری به این موضوع بشود.

وی با اشاره به وجود مشکلات ساختاری که بر سر راه مناسب سازی فضاهای شهری وجود دارد ادامه داد: اغلب کارهایی که برای معلولان انجام می شود برای افراد عادی هم غیر قابل استفاده است زیرا شیب مناسبی ندارند.

معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: نباید به بهانه نبود پول از مناسب سازی ساختمان برای معلولان غافل بمانند و نظارت لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

رحمتی تصریح کرد: برخلاف اینکه مقررات مربوط به مناسب سازی فضاهای شهری چندین سال است که ابلاغ شده و کارگروه های آن تشکل شده ولی خروجی مناسب و قابل قبولی نداشته است.

ساختمان برای دریافت پایان کار باید مناسب سازی شده باشند

رحمتی مشکل اساسی را در تفکر و نبود دانش کافی در جریان خدمات شهری دانست و افزود: الزام قوی در اجرای کار در محیط شهری وجود ندارد و باید دید در طرح های معماری ارائه شده توسط دانشجویان مناسب سازی ساختمان ها چقدر امتیاز می گیرد.

وی با اشاره به لزوم مناسب سازی ساختمان ها برای معلولان یادآ ور شد: مناسب سازی ساختمان برای دریافت پایان کار الزامی است.

معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: مهندسان در طرح نقشه های ساختمانی رفتار دوگانه ای دارند و برای مالک یک نقشه و برای شهرداری نقشه دیگری ترسیم می کنند و نظام مهندسی در کنترل نقشه های ساختمانی توجه بیشتری باید داشته باشد.

رحمتی با اشاره به اینکه بالاترین قسمت درآمد شهرداری ها از جرمه تخلفات است و در حالی که نباید به متخلفان اجازه ساخت و ساز داده شود.

کد خبر 2510859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha