۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۲۴

معاون خدمات شهری شهرداری تهران خبر داد:

اقدامات انجام شده در خیابان ۱۷ شهریور/از دستفروشان حمایت نمی کنیم

اقدامات انجام شده در خیابان ۱۷ شهریور/از دستفروشان حمایت نمی کنیم

معاون شهردار تهران گفت:برگزاری نمایشگاه های فصلی در محور ۱۷ شهریور، احداث پارکینگ طبقاتی،استقرار ماشین های شارژی، هیبریدی و برقی رایگان از اقداماتی است که درمحور۱۷شهریور در آینده نزدیک انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر،مجتبی عبداللهی درخصوص اقدامات انجام شده در پیاده راه خیابان ۱۷ شهریور با بیان اینکه از ۲ سال گذشته این محور با نگاه ایجاد محوری فرهنگی، آیینی و گردشگری شکل گرفت، گفت: در گذشته میدان امام حسین(ع) و خیابان ۱۷ شهریور محل مشاغلی همچون نمایشگاه خودرو و موتورسیکلت فروشی بود.

وی با بیان اینکه در جنوب خیابان ۱۷ شهریور و میدان شهدا مسجد و حسینیه همت احداث شده است،  تصریح کرد: در شمال محور مراسم و مناسبت های مختلفی در ایام ماه محرم و دهه فاطمیه و .... برگزار می شود. البته بعد از ایجاد این محور طبق برنامه ها پیاده راه فرهنگی شده که البته بسیاری از خیابان ها تبدیل به پیاده راه خواهند شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص گله مندی و شکایت برخی از کسبه از جابجایی مشاغل در این پیاده راه گفت: با توجه به اینکه پیاده راه در این محور شکل گرفته، کسب و کار برخی مغازه ها با مشکل مواجه شده است. با برنامه ریزی های مختلف طبق دستورالعمل ها و با رضایتمندی صد در صد کسبه بازارهای گوناگونی در این محور ایجاد خواهد شد.

رضایت ساکنان خیابان ۱۷ شهریور از تغییر کاربری

وی با بیان اینکه البته درست است که برخی کسبه گله مند بودند، یادآور شد: البته منازل مسکونی موافق این طرح بودند، زیرا اعتقاد داشتند شرایط زندگی و سطح آسایش شان ارتقا یافته است.

عبداللهی با اشاره به اینکه با توجه به پایان سال و فصل بهار و اینکه در ۶ ماهه دوم سال فصل درختکاری را داریم، خاطر نشان کرد: با تصمیم گیری های صورت گرفته ایجاد بازار گل و گیاه و صنایع وابسته را دراین پیاده راه راه اندازی کرده ایم. این نمایشگاه با همکاری سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر و زیباسازی و با محوریت شرکت ساماندهی مشاغل شکل گرفت.

وی درباره بازار فروش گل و گیاه شکل گرفته  در خیابان ۱۷ شهریور که یکی از مراکز برای توزیع نهال رایگان در هفته درختکاری گفت: در کنار گل و گیاه یک سری غرفه های سنتی- ایرانی هم به بانوان سرپرست خانوار واگذار شده که در راستای حمایت از بانوان خواهد بود.

استقرار ماشین های شارژی و هیبردی و برقی رایگان

معاون شهردار تهران با پرداختن به ایجاد فضایی برای اغذیه فروشی ها در این محور گفت: شرایطی را مهیا کرده ایم تا این صنف در مسیری از پیاده راه مستقر شده تا استفاده بهینه ای از آن بشود و درنهایت بتوان این خیابان را در کنار آنکه محوری فرهنگی است، به یک محور تفریحی- گردشگری تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه بازار گل خیابان ۱۷شهریور بعد از تعطیلات عید نوروز نیز فعال خواهد بود، ادامه داد: این محور را به یکی از نمایشگاه های گل و گیاه خیابانی تبدیل خواهیم کرد. این در حالیست که در این محور به برپایی نمایشگاه باز باران، فروش لوازم التحریر و پوشاک مدارس اقدام خواهیم کرد. همچنین نمایشگاه های صنایع دستی، لوازم آنتیک، پوشاک بانوان، فرش و تابلو فرش، تابلوفروشی و پوشاک بانوان هم به دنبال مذاکرات با صنوف به صورت موقت ایجاد می شود و این کار تا یک تا ۲ سال ادامه دارد تا این  محور شناخته شود.

وی در خصوص خریداری ماشین های شارژی و هیبردی و برقی برای این خیابان گفت: با آغاز سال جدید ماشین های ۱۲ نفره شاسی کوتاه توریستی خریداری کرده ایم که به طور رایگان خدمات رسانی کنند. نورپردازی و آذین بندی محور علاوه بر روشنایی در دستور کار است.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری تهران نمایشگاه اتومبیلی با مساحت ۲ هزار متر در چهارراه صفا تملک شده است تا تبدیل به یکی از شعب فروشگاه شهروند شود.

آگاهی اعضای شورای شهر از تغییر کاربری خیابان ۱۷ شهریور

وی در پاسخ به سوالی در خصوص آگاهی اعضای شورای شهر از تغییر کاربری خیابان ۱۷ شهریور یاد آور شد: طی چند سال گذشته جلسات با حضور طلایی و برخی از اعضای شورا برگزار شد و در نهایت تصمیم گرفته شد، نمایشگاه هایی در این محور برپا شود تا کسبه ای که نسبت به عدم کسب و کار گله مند بودند؛ مشکل شان حل شود. این در حالیست که تاکید می کنم طبق برنامه ریزی های این محور باید به مکانی فرهنگی، آیینی و گردشگری تبدیل شود.

عبداللهی در پاسخ به پرسشی در خصوص تملک مکانی برای ایجاد پارکینگ  طبقاتی در این محور اظهار کرد: ساخت فروشگاه شهروند دو طبقه با ۴ طبقه پارکینگ احداث خواهد شد. ضمن اینکه تاکید می کنم زنده بودن این مسیر  با توجه با ناهنجاری های اجتماعی دغدغه اصلی ماست.

وی با بیان اینکه اتوبوس های برقی در این محور ایجاد نخواهد شد، ادامه داد: برای امنیت این محور کیوسک های نیروی انتظامی در محور خیابان ۱۷ شهریور ایجاد خواهد شد.

از دستفروشانی که در این محور باشند هیچ گونه حمایتی نمی کنیم

معاون شهردار تهران درباره اعتراض برخی از مغازه داران این محور گفت: به این عده از افراد نیز در مراکز خرید و فروش دوران و چیتگر فضایی را اختصاص داده ایم.

وی در خصوص اینکه از دستفروشانی که در این محور باشند هیچ گونه حمایتی نمی کنیم، ادامه داد:البته به دلیل نزدیک شدن به روزهای پایانی سال نمی توانیم این عده را ساماندهی کنیم اما بسیاری از این افراد درخواست بازارچه را از شهرداری تهران داشته اند که برخی از این افراد را در قالب اتحادیه ها و گل فروشان ساماندهی کرده ایم.

 

کد خبر 2511472

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha