۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۴۲

احمدی:

نیازمند نگاه ویژه به آموزش و پرورش هستیم

نیازمند نگاه ویژه به آموزش و پرورش هستیم

قم - مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: ما زمانی می‌توانیم شعار توسعه یافتگی بدهیم که نگاه ویژه بزرگان نظام و دولت به حوزه آموزش و پرورش باشد و در این صورت می‌توانیم پیشرفت کنیم.

به خبرنگار مهر، مهناز احمدی در مراسم تجلیل از فعالان طرح مشکات، بشری و مهارت‌های گزارش زندگی که قبل از ظهر چهارشنبه در خانه علوم و فنون قم برگزار شد، با بیان این که روش‌های غلط زندگی و هجمه‌های زیادی از سوی کشورها و فرهنگ‌های مختلف به کشورمان وارد می‌شود، اظهار داشت: ما نیازمند شناخت ابعاد مختلف شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) هستیم تا با معرفی ایشان، دختران و پسران جوان از دام هایی که در معرض آن هستند، دور شوند.

وی بیان داشت: ارتقای جایگاه زنان و برنامه ریزی برای توانمندی زنان یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در دولت جدید است.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش افزود: وزارت آموزش و پرورش پس از برگزاری جلسات و بررسی مشکلاتی که آموزش و پرورش را تهدید می‌کند، ۹۰۰ مشکل را شناسایی کرد و چهار سیاست را برای رفع آن مشکلات مطرح کرد.

وی یادآور شد: آموزش برای همه به ویژه دختران مسئله‌ای است که در مجامع بین المللی مطرح می‌شود و آموزش برای زنان و دختران، حضور زنان در سیاست گذاری‌ها و تصمیم گیری‌ها ملاک و شاخص‌هایی برای رشد است.

احمدی با اشاره به افزایش ورودی‌های دختران نسبت به پسران به دانشگاه و لزوم استفاده از توانمندی زنان ابراز داشت: این اتفاق هم فرصت و هم تهدید است، ما باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم تا پس از فارغ التحصیلی دانشجویان دختر شاهد تحصیل کرده‌های سرگردان نباشیم.

زنان باید در تصمیم گیری‌ها مربوط به خود حضور داشته باشند

وی ادامه داد: متاسفانه تصمیماتی که در وزارتخانه و ادارات گرفته می‌شود عمدتا مردانه است و لازم است زنان در تصمیم گیری‌ها و برنامه ریزی‌ها حضور داشته باشند تا متناسب با جنسیت در برنامه ریزی‌ها و طرح‌ها تصمیم گیری شود.

احمدی تصریح کرد: لازم است در ساخت مدارس دختر ویژگی جسمانی دانش آموز دختر در نظر گرفته شود و به عنوان مثال پله‌های با ارتفاع زیاد ایجاد نشود.

وی افزود: زنان باید حداقل در ۲۰ و یا ۳۰ درصد تصمیماتی که در استانداری‌ها، شهرداری‌ها، شورای شهر و آموزش و پرورش گرفته می‌شود حضور داشته باشند و در نظام توسعه خود را ارتقا دهند.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر این که نیازمند تغییر نگرش هستیم، ابراز داشت: نیروی انسانی به معنای نیروهای توانمند و شایسته است و زن و مرد فرقی نمی‌کند اما متأسفانه برخی فکر می‌کنند توسعه فقط توسط مرد امکان دارد.

نگاه ویژه کشور به حوزه آموزش و پرورش موجب پیشرفت است

وی عنوان کرد: ما زمانی می‌توانیم شعار توسعه یافتگی بدهیم که نگاه ویژه بزرگان و نظام و دولت به حوزه آموزش و پرورش وجود داشته باشد و در این صورت می‌توانیم پیشرفت کنیم.

احمدی ابراز کرد: نباید وضعیت آموزش و پرورش به گونه‌ای باشد که فرهنگیان به جز کلاس دغدغه‌های دیگری نیز داشته باشند.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تلاش ما این است که هیچ دختری بدون تحصیل در خانه نماند و طرح‌هایی برای انسداد بی سوادی اجرا می‌کنیم.

وی در پایان ابراز داشت: طرح‌هایی در وزارتخانه ارائه کرده‌ایم و امیدواریم با جذب اعتبار بتوانیم آنها را اجرا کنیم و قدم‌های بزرگی در جهت ارتقای وضعیت زنان و فرهنگ کشور برداشته باشیم.

کد خبر 2511547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha