۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۲۰:۵۲

حجت الاسلام ترابی:

حفظ فضای سبز يكی از مهمترين راه های توسعه اجتماعی است

حفظ فضای سبز يكی از مهمترين راه های توسعه اجتماعی است

دامغان - امام جمعه دامغان از كاشت درخت به عنوان يك سنت حسنه ياد كرد و گفت: ترويج فرهنگ درخت و درختكاری و حفظ فضای سبز يكی از مهمترين راه های توسعه اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمود ترابی عصر چهارشنبه در آستانه فرا رسیدن هفته گرامیداشت منابع طبیعی در دیدار با رئیس و پرسنل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان در دفتر خود اظهار داشت: هفته منابع طبیعی فرصتی مغتنم برای تبیین اهمیت حفظ و توسعه محیط زیست است.

وی درختكاری را از باقیات و صالحات برشمرد و اضافه كرد: منابع طبیعی ریشه قرآنی دارد و در این كتاب آیاتی مربوط به منابع طبیعی ذكر شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان خاطر نشان ساخت: درخت یكی از نعمت های الهی است كه در قرآن بر حفظ آن بسیار تاكید شده و همه باید در حفاظت و حراست از این منابع كوشا باشند.

ترابی با بیان اینكه منابع طبیعی و شهرداری باید در ایجاد فضای سبز و احیای آن بیش از گذشته تلاش كنند افزود: حرمت درخت را باید با جلوگیری از تخریب آن حفظ كنیم و از این راه در حراست از فضای سبز مشاركت كنیم.

امام جمعه دامغان گفت: روز درختكاری نیز یكی از ایام پرخیر و بركت است و همه باید در این امر خداپسندانه سهم خود را به خوبی ایفا كنند.

در ابتدای این دیدار احمد بهاور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان به بیان برنامه های هفته گرامیداشت منابع طبیعی و همچنین اقدامات  این اداره  سالجاری پرداخت.

هفته منابع طبیعی از ۱۵ لغایت ۲۱ اسفند ماه سالجاری با شعار منابع طبیعی با مردم و برای مردم نامگذاری شده است.

کد خبر 2511941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha