۱۴ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۳۵

انصاری:

مردم زنجان حساسیت جدی در زمینه مواد مخدر دارند

مردم زنجان حساسیت جدی در زمینه مواد مخدر دارند

زنجان- استاندار زنجان با باین اینکه مردم زنجان حساسیت جدی در زمینه مواد مخدر دارند، افزود: دلیل این امر فرهنگ و تعلیقات دینی مردم استان زنجان است.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید انصاری شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان ابراز کرد: مردم استان زنجان درباره هر موضوعی که احساس کنند به اعتیاد ارتباط دارد با حساسیت به مسئولان گزارش می دهند.

وی با اشاره به اینکه امروز در زنجان شاهد وضعیت قابل قبولی نسبت به سایر استان های کشور در زمینه آمار اعتیاد به مواد مخدر هستیم، بیان کرد: تلاش های  مسئولان برای کاهش این امار در استان قابل تقدیر است.

استاندار زنجان با اشاره به گزارشات ارائه شده درباره موقعیت زنجان عنوان کرد: همانطور که در گزارشات ذکر شد استان زنجان در مسیر عبور مواد قرار دارد و بالا بودن میزان کشف مواد مخدر در آن دلیل بر مصرف بالای آن در این استان نمی باشد با اینکه این موضوع زنگ خطری برای مسئولان است با این حال بر اساس آمارها زنجان جز ۳ استان پاک کشور در این زمینه محسوب می شود.

وی تصریح کرد: در بازدیدی که از زندان ها به عمل آمد مشخص شد بسیاری از افرادی که در زمینه قاچاق مواد مخدر دستگیر شده اند مربوط به استان های دیگر بوده و غیر بومی هستند.

انصاری با بیان اینکه از نظر افکار عمومی موضوع اعتیاد بسیار مهم است گفت: مردم از مسئولان انتظار کار و جدیت بیشتر در این زمینه را دارند و همکاری خوبی در این زمینه با مسئولان دارند به طوری که ۶۰۰ مورد گزارش در زمینه مواد مخدر به مسئولان رسیده که تنها بخش کوچکی از این گزارشات صحت داشته است و این نشان می دهد مردم هرمورد مشکوکی که به اعتیاد مرتبط می دانند سریعا گزارش می دهند.

وی با تاکید بر ایجاد اشتغال و بازگشت به زندگی افراد رها شده از دام اعتیاد گفت: این بخش از رسیدگی به افراد به گستردگی مراقبت های درمانی اعتیاد نیست در حالی که باید اهتمام به مراقبتهای پس از درمان اعتیاد افزایش یابد.

استاندار افزود: دید جامعه نسبت به افرادی که قبلا معتاد بوده اند منفی است و این افراد را به سادگی در فضای اجتماعی نمی پذیرند و این موضوع در زمینه کسب و کار این افراد تاثیر گذار است.

وی گفت: باید بتوانیم از منابعی که در دست داریم برای کسب و کار این افراد شرایط لازم را فراهم کنیم چرا که نزدیک به ۴۰ درصد از افراد مبتلا برای چندمین بار به اعتیاد باز می گردند که آمار تکان دهنده ای است و امید است با مراقبت های پس از درمان این افراد برای همیشه از این بلای خانمان سوز نجات یابند.

انصاری افزود: با اینکه نسبت به استان ها یدیگر کشور در شرایط قابل قبولی قرار داریم ولی این موضوع باعث نمی شود خطری که مارا تهدید می کند کوچک شود و باید مراقبت ها با دقت انجام شود تا رضایت عمومی مردم از مجموعه فعالیت ها فراهم شود

کد خبر 2511970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha