۱۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۰۶

آیت الله مجتهد شبستری:

دانشجویان و بسیجیان باید پاسخگوی شبهات روز جامعه باشند

دانشجویان و بسیجیان باید پاسخگوی شبهات روز جامعه باشند

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: دانشجویان و بسیجیان باید پاسخگوی شبهات روز جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن مجتهد شبستری پنج شنبه در دیدار با مسئولان اجرایی کاروان های راهیان نور اظهار داشت: جهاد هم به معنای اصطلاحی و هم به معنای لغوی مایه عزت اسلام و مسلمین است که منظور از جهاد نبرد با کفار و متجاوزین بوده و جهاد لغوی نیز به معنی جد و جهد در زمینه های علمی، فکری و زبانی است.

آیت الله شبستری ادامه داد: راهیان نور تبدیل به یک سنت حسنه شده و جزو سفرهای معنوی و پربار است و برای جوانان عزیزی که آن زمان را درک نکرده اند بسیار مفید و تاثیرگذار است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: در راهیان نور بحث هایی از قبیل اقتصاد مقاومتی، ولایت فقیه و بصیرت و شبهاتی که از طرف استکبار جهانی مطرح می شود باید مورد بحث و بررسی قرار گرفته و بصیرت افزایی شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان و بسیجیان باید پاسخگوی شبهات روز جامعه باشند، گفت: این افراد باید برای بصیرت افزایی جوانان تلاش کنند.

آیت الله شبستری با اشاره به روند مذاکرات نیز گفت: نباید مشکلات جامعه را به مذاکرات و تحریم ها گره زد و باید به ظرفیت های داخلی تکیه و توجه کرد چرا که فقط با تکیه به ظرفیت های داخلی جامعه مشکلات حل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: مسئله تفکیک جنسیتی باید انجام گیرد چرا که موجب پیشرفت علمی و معنوی دانشجویان می شود که مسئولان و دانشجویان عزیز باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

وی افزود: افراد قلیلی که در قبال جامعه احساس مسئولیت می کنند بهتر از افراد کثیر بی تفاوت به امور جامعه هستند.

کد خبر 2512230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha