۱۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۷:۵۵

آیت الله محمدی:

سیدجمال الدین اسدآبادی از راست قامتان مورد احترام بشریت است

سیدجمال الدین اسدآبادی از راست قامتان مورد احترام بشریت است

همدان- نماینده ولی فقیه در استان همدان و امام جمعه همدان گفت: سید جمال الدین اسدآبادی در عرصه خود یکی از راست قامتانی بوده که نه تنها عالم اسلام که عالم بشیرت باید برای آن احترام قائل باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غیاث الدین طه محمدی بعد از ظهر پنج شنبه در همایش بزرگداشت سید جمال الدین اسدآبادی مصلح بیدارگر با تسلیت سالروز شهادت جانگداز حضرت زهرا(س) اظهار داشت: آقای خسروشاهی عمر خود را برای احیا شخصیت فراموش شده سید جمال الدین اسدآبادی وقف کرد.

وی با بیان اینکه در روز قیامت برد با فاطمیون است، بیان کرد: فلسفله وجود این گنکره این است که الف قدها باید قد علم کنند که سید جمال الدین در عرصه خود یکی از راست قامتانی بوده که نه تنها عالم اسلام که عالم بشیرت باید برای آنها احترام قائل باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه راست قامتان با ویژگی هایی به میدان می آیند که عموم بشریت باید به آنها احترام بگذارند، ادامه داد:ملا حسین قلی کسی است که شبه عصمت در او می رود.

آیت الله محمدی با بیان اینکه ملا حسین قلی در تاریخ اسلام تنها کسی است که توانست ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر ولی تربیت کند، افزود: امام خمینی(ره) می فرمود در گذشته می گفتند ملا شدن چه آسان آدم شدن چه مشکل در حالی که ملا حسین قلی می گفت ملا شدن چه مشکل آدم شدن محال است.

وی با بیان اینکه یونسکو امسال را به نام میر سید علی همدانی نامگذاری کرده است، بیان کرد: میر سید علی همدانی از راست قامتان است و خطه کمشیر مسلمان شده میر سید علی همدانی هستند و باید راجع به این میر سید علی همدانی قدم های بزرگی برداشته شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه فلسفه وجود این مراسم آنست که انسان هایی که مثل خورشید درخشیدند برای همیشه زنده بمانند و مردم از آنها الگو بگیرند، عنوان کرد: همه ۱۲۴ هزار پبامبر ندرخشیدند و برخی الف قد بودند.

آیت الله محمدی با بیان اینکه اولین بار که شنیدم افغان ها استخوان سید جمال الدین را از ترکیه به افغانستان بردند غصه خوردم، بیان کرد: خداوند از علمای متعالی عهده گرفته در برابر سیری های کسانی که ظلم می کنند و گرسنگی کسانی که مظلوم هستند تا بی قرار باشند.

وی با بیان اینکه شهید مطهری فرمود انقلاب اسلامی که امروز دنیا متاثر از آن است زیر ساخت های انقلاب سید جمال الدین است و امیدوارم دین خود را روی شخصیت ها و بزرگان داشته باشیم، عنوان کرد: شخصیت های فاخری در کشور وجود دارد که گرد و غبار روی آنها را گرفته و فراموش شده اند و باید کاری کرد که دوباره احیا شوند.

کد خبر 2512318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha