۱۴ اسفند ۱۳۹۳، ۲۱:۲۲

آیت الله نوری همدانی:

دفاع مقدس به فراموشی سپرده نشود/لزوم توجه به وصیتنامه شهدا

دفاع مقدس به فراموشی سپرده نشود/لزوم توجه به وصیتنامه شهدا

پیشوا- مرجع عالیقدر تشیع گفت: نباید هشت سال دفاع مقدس مورد فراموشی سپرده شود، باید فرهنگ شهید و شهادت به نسل های آینده انتقال پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه پنجشنبه آیت الله نوری همدانی در جریان سفر به شهرستان پیشوا با حاجیه خانم جنیدی مادر شهیدان جنیدی دیدار و از مقام حجت الاسلام جنیدی امام جمعه فقید رودسر و شهدای این بیت تجلیل کرد.

این مرجع تقلید در این دیدار  پاسداری از فرهنگ شهادت را وظیفه همگان دانست و گفت: باید همه ما از فرهنگ جهاد و شهادت پاسداری و نسبت به پدران و مادران شهدا ادای احترام کنیم و دیدار با مادران شهدا که موقعیت بسیار بالایی دارند سبب افتخار است.

این استاد برجسته حوزه علمیه بیان داشت: بنده در شب های عملیات در جبهه بودم و می دیدم که عزاداری امام حسین(ع) برقرار است و جوانان حاضر در جبهه به من می گفتند که ما خط شکنیم و افتخار می کنیم که بی نام شهید شویم.

آیت الله نوری همدانی گفت: نباید هشت سال دفاع مقدس مورد فراموشی سپرده شود و باید فرهنگ شهید و شهادت به نسل های آینده انتقال پیدا کند.

این مرجع به ضرورت توجه به وصیتنامه شهدای انقلاب اسلامی تأکید و گفت: باید وصیتنامه شهدا مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته و به آن اهمیت داده شود.

ام الشهدا حاجیه خانم بتول جنیدی که دارنده نشان درجه یک لیاقت و شجاعت کشور است نیز در این دیدار حضور آیت الله نوری همدانی در شهرستان پیشوا را خیرمقدم گفت.

خانواده جنیدی در جنگ تحمیلی نخست نصرالله جنیدی و سپس رضا و محمد جنیدی را تقدیم انقلاب اسلامی کردند و آخرین پسر خانواده یعنی عبدالحمید نیز بعد از جنگ و پس از مدت‌ها تحمل درد و رنج ناشی از مسمومیت شیمیایی در سال ۷۹ به شهادت رسید.

کد خبر 2512358

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha